- El CE Sant Julià de futbol sala encadena la tercera derrota consecutiva després de caure a casa davant Les Corts per 2 gols a 6. Els de Moisés Gonçalves continuen antepenúltims a la classificació. - El Saló del Videojoc tanca la novena edició amb èxit de participació de públic en les activitats proposades. Amb una programació més diversa l´edició d´enguany ha aconseguit combinar l´oferta educativa amb la lúdica a través de tallers, activitats i xerrades oferts per la Universitat d´Andorra. - Joan Verdú s´acomiada dels Jocs sense poder completar el gegant. Una sortida del traçat a l´inici de la segona mànega ha impedit l´esquiador andorrà acabar la prova amb què tancava la seva participació als Jocs. - L´obertura econòmica no ha estat del tot positiva per a alguns sectors, com ara el transport. Les empreses del país ho tenen difícil per competir amb grans plataformes logístiques. El sector espera que l´acord d´associació aporti més oportunitats per poder treballar fora del territori andorrà. - 3 videojocs francesos en fase de desenvolupament participen enguany al Saló del Videojoc. Aquesta iniciativa és fruit de la col·laboració de l´ambaixada francesa amb el saló, per tal d´apropar als joves els coneixements i experiència de joves professionals de la indústria. - Èxit d´ocupació a les pistes d´esquí la setmana de Carnaval. Vallnord ha arribat als 48.000 dies d´esquí, amb puntes que han superat els últims tres anys. Grandvalira ha apuntat també que les sensacions d´aquesta temporada són positives. - Aquest dilluns comença el període de vaga de la funció pública. No hi ha previstes accions, només les assemblees del cos d´ensenyament, la policia i els duaners. Una vaga que desperta disparitat d´opinions entre la pobliació. Alguns l´entenen, altres, com els pares, lamenten les complicacions que no es facin classes lectives. Un dels sectors crítics amb la vaga ha estat el dels jubilats
AM En Directe RNA En Directe ATV En Directe

Blog d'Andorra Difusió

  • SOS! Per què el meu fill no pot ser com la resta?

    SOS! Per què el meu fill no pot ser com la resta?

      11 de gener, 2018 - 16:10  |     Educació

    Quan decidim ser pares ningú pot vaticinar què passarà. Però si alguna cosa porta de cap mares i a pares és com afrontar el dia a dia dels fills a l’aula i a casa. Especialment els complicats. Com rebem la situació en què el nostre fill porta les notes amb moltes assignatures suspeses? I el moment de rebre la trucada del tutor per comunicar-nos que expulsaran uns dies el nostre fill perquè no para de fer malifetes? O aquell instant en què toca representar una funció a l’escola i el teu fill no passa desapercebut perquè no para de moure’s i, per més inri, hem d’aguantar les mirades d’altres pares? A més hem de suportar els comentaris de “Ai, porta’l al psicòleg, li anirà bé. I a tu també”. Us hi heu trobat? Sabem que això passa sovint. Significa això que el meu fill és menys intel·ligent que la resta? Què he fet malament per què això passi?

  • El paper de la família en l’escola inclusiva andorrana

    El paper de la família en l’escola inclusiva andorrana

      15 de desembre, 2017 - 10:40  |     Educació

    “L’activitat educativa s’adreçarà a la consecució de les finalitats següents: formar els infants i els joves en el respecte de la diversitat i dels drets i llibertats fonamentals, i en l’exercici de la tolerància i la llibertat, dins els principis democràtics de convivència i pluralisme.”

    Article 3, apartat h, de la Llei qualificada d’educació

  • WhatsApp i la pèrdua de responsabilitat de pares i fills

    WhatsApp i la pèrdua de responsabilitat de pares i fills

      19 d'octubre, 2017 - 10:21  |     Educació

    Estar en un grup de WhatsApp ja és una pràctica generalitzada. El conjunt de pares i mares dels alumnes d’una mateixa classe busquen un canal d’informació àgil, immediat i amb molta facilitat d’accés per comunicar incidències o saber els detalls d’una convocatòria, tot amb la finalitat, a priori, de fer un seguiment del progrés escolar dels seus fills i filles. Un cop els alumnes són més grans, són ells mateixos els qui creen i gestionen el grup de la classe, i algunes vegades altres de paral·lels, que duraran fins al final de l’escolarització obligatòria. És una realitat a la qual estem exposats cada dia. Com ho és que l’equip docent de les escoles també en tenim un. 

  • La corresponsabilitat: Coherència educativa entre escola i família

    La corresponsabilitat: Coherència educativa entre escola i família

      08 de setembre, 2017 - 18:24  |     Educació

    Comença un nou curs ple de propòsits i novetats. Alumnes que deixen endarrere l’escola bressol per començar maternal, alumnes que inicien la primera ensenyança o d’altres que enceten  segona ensenyança amb nervis i il·lusió. Pares i mares amb el neguit, i a vegades amb un sobreesforç, d’interioritzar que tot sortirà bé i assumir que també han de fer el canvi d’etapa amb els seus fills. 

  • La rebel·lia adolescent i l’abús de les tecnologies

    La rebel·lia adolescent i l’abús de les tecnologies

      18 de juliol, 2017 - 11:23  |     Educació

    En un núvol d’incertesa i visites constants al psicòleg, cada cop és més freqüent la pregunta de per què els infants i els adolescents són més bel·ligerants, desobedients i desafiants. La resposta és multicausal, però la conciliació familiar i l’abús de les tecnologies hi tenen molt a veure. Al qüestionar-nos sobre a quina edat és pertinent que puguin estar-hi exposats hem de tenir una resposta ben clara. No abans dels 12 anys i a posteriori, amb prudència.