El comú d'Andorra la Vella visita Pontevedra per conèixer el seu model de ciutat sostenible

Una delegació del Comú d'Andorra la Vella encap

Una delegació del Comú d'Andorra la Vella encapçalada per la cònsol major, Conxita Marsol, ha visitat Pontevedra per conèixer com s'ha dut a terme la transformació del centre històric d'aquesta ciutat per convertir-lo per a vianants. La ciutat no prohibeix l’u´s del vehicle a cap zona de la ciutat, tot i que en restringeix l’u´s eliminant zones d’aparcament. Marsol considera que, tot i que la realitat d'Andorra la Vella és molt diferent, "és un model molt exportable, sobretot pel que fa a la limitació de la velocitat a 30 km/h". Així, s'ha acordat tenir en compte Pontevedra per desenvolupar un model de ciutat sostenible on només hi transitin els vehicles que necessiten entrar a la ciutat. 

La cònsol major d'Andorra la Vella, Conxita Marsol, acompanyada del conseller d’Urbanisme i Aparcaments, Josep Antoni Corte´s, i del conseller de Medi Ambient i Innovacio´, David Astrie´, ha assistit aquest dijous a una reunio´ te`cnica a Pontevedra amb el director general d’Urbanisme i Serveis Generals del Concello de Pontevedra, Xose´ Manuel Tato, l’enginyer Jesu´s Go´mez Vin~as, i el cap de la policia local, Daniel Mancelle. 

Tots ells han explicat a la delegació andorrana com s’ha dut a terme la profunda transformacio´ de Pontevedra des que l’any 1999 es va decidir convertir per a vianants el centre histo`ric. Actualment, la ciutat no prohibeix l’u´s del vehicle a cap zona de la ciutat, tot i que en restringeix l’u´s, per exemple, eliminant zones d’aparcament en zona blava i substituint-les per zones limitades de ca`rrega o desca`rrega. E´s l’anomenat ‘tra`nsit de necessitat’ per fomentar la convive`ncia entre vianants, bicicletes i vehicles. 

La co`nsol major, Conxita Marsol, ha constatat in situ, acompanyada per l’alcalde Miguel Anxo Ferna´ndez Lores, que Pontevedra “ha fet una transformacio´ espectacular, ha desaparegut el cotxe del centre de la ciutat i ha sabut compaginar molt be´ la convive`ncia dels vianants, els cotxes i les bicicletes.” En aquest sentit, ha valorat que "e´s un model molt exportable, sobretot pel que fa a la limitacio´ de la velocitat a 30 km/h". Amb tot, ha explicat que la realitat d’Andorra la Vella e´s diferent perque` hi ha molts desnivells que caldra` salvar en el futur i, a me´s, rep un volum de vehicles molt important. En qualsevol cas, el model de Pontevedra sera` tingut en compte a Andorra la Vella a l’hora de desenvolupar un model de ciutat sostenible on nome´s hi transiten els vehicles que necessiten entrar a la ciutat, cosa que els esta` donant un molt bon resultat. 



L’alcalde de Pontevedra, Miguel Anxo Ferna´ndez Lores, espera que la visita sigui fructi´fera i que Andorra la Vella pugui prendre algun exemple implantat a la ciutat per crear el seu propi model de ciutat sostenible. 

Tal com han explicat des del Comú, Pontevedra ha apostat per una democratitzacio´ dels espais pu´blics, on el vianant es converteix en el protagonista dels carrers. De fet el 66% dels desplac¸aments es fan a peu a tota la ciutat. El proce´s profund de transformacio´ es va iniciar fa 18 anys, durant els quals s’ha restringit el tra`nsit rodat, s’ha limitat l’aparcament al carrer, s’han condicionat els carrers amb un mobiliari urba` i una il·luminacio´ funcional i s’ha limitat la velocitat a 30 km/h a tota la ciutat. Així, Pontevedra ha passat a ser, a difere`ncia de fa dues de`cades, una ciutat sense fums ni sorolls. 

Informa: Agència ANA
Imatges: Comú d'Andorra la Vella

Comparteix:

Pintat torna a demanar prudència en les negociacions amb la Unió Europea SDP vol un estranger al tribunal de selecció dels notaris per imparcialitat