Estupor i desconcert per la campanya de reducció de publicitat a les bústies

www.andorradifusio.ad

La decisió del Govern de reduir el consum de paper, mitjançant una campanya de conscienciació contra la publicitat a les bústies, ha generat cert estupor i descontent entre els col·lectius afectats.

Centres comercials, immobiliàries, restaurants i impremtes són només alguns dels agents implicats en la nova iniciativa creada pel departament de Medi Ambient, per disminuir la quantitat de paper que utilitzem, mitjançant la reducció de la publicitat que habitualment trobem a les bústies. A més, alguns responsables d'aquests sectors han criticat que no se'ls hagi informat d'aquesta decisió i que s'hagin assabentat per la premsa.

Una mesura que també afectaria directament una part important del negoci de les impremtes i empreses distribuïdores de publicitat, tot i que es troben expectants per conèixer l'abast real de la decisió. "Vivim d'això, suposa entre un 60 i un 70% (del volum de negoci)", assegura el soci de la Impremta Envalira, Josep Francesc Rodríguez. Tampoc entén l'èmfasi en la reducció de paper tenint en compte que és un dels materials més reciclables.

La secretària de la junta directiva de l'AGIA, Sandra Cano, assegura que l'entitat està a favor de l´eliminació de la publicitat massiva i destaca que des del col·legi només es realitzen campanyes puntuals i, per tant, no els afectaria aquesta decisió.

D'altra banda, alguns responsables de centres comercials remarquen que hi ha certes campanyes, com ara la de joguines per Nadal, en les quals la publicitat no nominal juga un paper important.

Informa: Joel Romero
Imatge: Anna Ginestà

Comparteix:

20è concurs per a embellir els comerços per Nadal i atraure més turistes Comença la segona edició dels Encants Vintage