El Ral·li Històric introdueix alternances de velocitats mitjanes en una edició amb èxit de convocatòria

Aquest navegador no admet l'element de vídeo.

Aquest cap de setmana es disputarà el Ral·li d´Andorra Històric. Les principals novetats en aquesta 46a edició seran l´alternança en les mitjanes de velocitat en un mateix tram cronometrat i la potenciació de la categoria amateur. Hi participaran 100 equips.

El Ral·li d´Andorra Històric s´ha convertit en un referent. El canvi, ara fa set anys, de velocitat a regularitat ha estat un èxit. En un matí es van tancar les inscripcions. Havien de ser 90 però es va estirar a 100 per l´allau de peticions. 60 s´han quedat fora per garantir la seguretat i la qualitat de l'esdeveniment. Un dels punts forts, poder tancar les carreteres. "És una cosa que no tots els ral·lis poden fer, perquè com que han d'anar per la dreta, com que la carretera està oberta... Aquí el ral·li permet la traçada, permet conduir, pilotar, gaudir de la conducció del teu vehicle clàssic", recorda el secretari general de l'ACA, Antoni Sasplugues.

Molts vehicles compten amb sistemes electrònics per mantenir les mitjanes de velocitat. Altres ho fan amb un cronòmetre ja sigui per manca de recursos o per tenir un incentiu més en l´àmbit competitiu. Aquest any hi haurà trams on la mitjana de velocitat s´anirà alternant. L´organització lliurarà unes taules als vehicles per facilitar el càlcul dels que treballin amb cronòmetre. "Hi haurà un pas important per impulsar aquesta categoria, que ens agrada", assegura Sasplugues.

Andorra la Vella serà el centre neuràlgic de la prova. La sortida, dissabte a les set de la tarda a la Rotonda. El vehicles estaran al Parc Central.

Informa: Cesc Sanjuan
Imatges: Jaume Sastre

Aquest lloc web utilitza “cookies” per recollir informació estadística sobre la seva navegació i millorar la seva experiència com a usuari. Si vostè continua navegant en aquest lloc web s’entendrà que accepta l’ús de “cookies”.