L'equip de la Ronda per la Infància, a dues setmanes del repte
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
Els quatre integrants de l´equip Ronda per la Infància s´han proposat un repte que barreja esport i solidaritat. Disputaran la Ronda dels Cims amb l´objectiu de classificar un membre de l´equip entre els 10 primers. La recaptació que aconsegueixin es repartirà entre el Centre d´Acolliment d'Infants de la Gavernera i l´ONG Aigua de Coco.
Completar els 170 quilòmetres i 13.000 metres de desnivell de la Ronda dels Cims és un repte a l'abast de ben pocs i més encara fer-ho entre els 10 primers. Joan Vilana va pensar que podria ser una bona excusa per recaptar fons per una causa solidària i de seguida va convèncer el també esquiador de muntanya Xavi Comas, l´exjugador de rugbi Eduard Vergara i el corredor Lluís Sanvicente. A 2 setmanes de la cita, la il·lusió es barreja amb el respecte que provoca un repte de dificultat màxima.
Vilana assegura que "fins ara la feina s'ha dividit en una part de gestió i creació del repte, i una altra d'entrenament, que és igual d'important". Fins ara tot va bé, diu, i "el dia de la ronda veurem si hem fet bé la feina". Vergara explica que ara han d'acabar de polir els entrenaments, l'alimentació i dormir molt abans de la cursa. I és que per Xavi Comas "cada vegada que vas a entrenar, facis el que facis, 5, 6 o 7 hores, sempre tens la sensació que no estàs entrenant prou". Afirma que quan acaben un entrenament d'aquest tipus estan "bastant tocats". Per això no s'imagina com pot ser multiplicar per quatre la intensitat. Sanvicente diu que porten mesos preparant-se i que la clau "és arribar el més fresc possible, amb uns quants quilòmetres a les cames". Assegura, però, que "tampoc has de fer l'animal entrenant perquè has d'arribar més que sencer".
La recaptació per la venda de samarretes i les aportacions que aconsegueixin a través del web www.rondaperlainfancia.com es repartiran entre el Centre d´Acolliment d´Infants de la Gavernera i l´ONG Aigua de Coco, que treballa amb infants de Madagascar i Cambodja. Una motivació que pot ser la millor aliada per fer front a més de 40 hores de cursa.
Informa: Joan López Imatge: Meri Bellosta