Fins a 2.000 usuaris podrien utilitzar la nova línia Andorra-La Seu d'Hife
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
En marxa la nova línia Andorra-la Seu per part d'Hife, que s'ha endarrerit a causa de l'autorització que havia d'arribar des de Madrid. Una nova connexió que podrien arribar a aprofitar entre 1.500 i 2.000 persones que diàriament fan aquest trajecte perquè viuen o treballen a la Seu.
Així ho preveu l'executiu, que ha anunciat que amb aquesta nova línia s'amplien els horaris i es dupliquen les freqüències. N'hi haurà un total de 30, coordinades amb l'operador que hi havia fins ara, Camino Bus, de manera que hi haurà serveis cada mitja hora. Les dues companyies també s'han posat d'acord pel que fa als abonaments, que compten amb descomptes per a la gent gran, membres d'ASSANDCA i famílies nombroses i monoparentals. Unes millores i uns reforços que tenen l'objectiu de doblar el nombre d'usuaris del transport públic i així reduir l'emissió de gasos d'efecte hivernacle.
El secretari d'estat de Transició Energètica, Transports i Mobilitat, David Forné, assegura que "Andorra ha crescut i la Seu d'Urgell també". Seguidament, ha detallat que és important tenir aquest servei entre la Seu i Andorra, i que "la intenció és captar aproximadament un 100% de viatgers del que tenim ara mateix, és a dir, captar el doble."
José María Chavarría, conseller delegat d'Hife, assegura que "la inversió ha estat de 600.000 euros."
Amb la inauguració de la nova línia hi ha diverses novetats, com ara cinc serveis exprés en cada sentit. Pel que fa a les sortides, la parada inicial es troba a la part exterior de l'Estació Nacional d'Autobusos. Els vehicles de la companyia són híbrids i adaptats a les persones amb mobilitat reduïda.
Pel que fa als bitllets, hi ha un servei de venda en línia, tot i que els abonaments s'hauran d'adquirir a la taquilla de la companyia ubicada a la plaça Guillemó. El grup també compta amb una aplicació mòbil que informarà sobre el punt on es troba el bus en temps real.
Informa: Laura Cugat
Imatges: Eric Escabias