El 3% dels 392 nous establiments creats amb l'obertura econòmica estan relacionats amb la salut

Aquest navegador no admet l'element de vídeo.

Les clíniques privades especialitzades s'han anat implantant des de fa dos anys a través de la inversió estrangera. Els centres, com l'oftalmològic o el de cirurgies estètiques, donen una resposta a la gent del país, però també atreuen turistes. El 3% de les noves empreses implantades arran de l'obertura econòmica estan relacionades amb la salut.

L'oftalmòleg Ludger Hanneken ha atès unes 500 persones al seu centre en el mig any de vida mentre que Dorsia atén una mitjana de 8 o 10 usuaris al dia i practica una desena de cirurgies als quiròfans de l'hospital cada mes. Un fet a destacar és que els turistes que aprofiten la seva estada per tractar algun aspecte de la seva salut aprofiten per gaudir de les compres i del lleure i suposen una despesa important al país.

Després d'un temps establerts, els dos centres han incorporat algunes novetats quant a tecnologia o tractaments i ja pensen en nous projectes de futur. Fins al tercer trimestre del 2014 s'han creat 392 nous establiments al Principat amb l'obertura econòmica. La inversió inicial ha estat de gairebé 24, 5 milions d'euros segons la iniciativa Actua i un 3% correspon al clúster de salut. És a dir, uns 733.274 euros.

Informa/Imatges: Maria Creixell

Aquest lloc web utilitza “cookies” per recollir informació estadística sobre la seva navegació i millorar la seva experiència com a usuari. Si vostè continua navegant en aquest lloc web s’entendrà que accepta l’ús de “cookies”.