30 anys del túnel del Cadí: una infraestructura clau per al Pirineu

Aquest navegador no admet l'element de vídeo.

Aquesta setmana s'han complert 30 anys de la inauguració del túnel del Cadí. Una gran infraestructura que es va construir durant tres anys i que va millorar significativament l'accés a Andorra des de la Catalunya interior i la costa. El túnel absorbeix una mitjana de prop de 6.000 vehicles diaris, amb un increment important del trànsit la temporada d'hivern.

Després de 34 mesos de construcció, el 29 d'octubre del 1984 es va posar en servei el túnel del Cadí, que uneix les comarques del Berguedà i la Cerdanya, en poc més de 5 quilòmetres, a través de la serralada del parc natural del Cadí-Moixeró. La inauguració va ser presidida per Jordi Pujol, president de la Generalitat d'aleshores, i va significar una infraestructura bàsica per al desenvolupament econòmic i social del Pirineu, especialment per a les comarques del Berguedà, la Cerdanya i l'Alt Urgell, i de retruc, Andorra.

Aquesta construcció no només va representar l'obertura d'un pas ràpid per la muntanya, també s'hi van fer obres molt importants en els accessos, en total 18 quilometres, especialment des de Bagà fins a l'entrada sud del túnel, on es van haver de construir diversos viaductes per salvar el desnivell.

Actualment hi circulen 5.700 vehicles amb una freqüència de pas més alta els caps de setmana, especialment a l'hivern. El preu és d'11,66 euros els turismes i 30,52 els camions. Els residents a les tres comarques veïnes actualment poden circular-hi de franc després d'acreditar-se.

Informa/imatge: XTVL Locució: Yasmina Canedo

Aquest lloc web utilitza “cookies” per recollir informació estadística sobre la seva navegació i millorar la seva experiència com a usuari. Si vostè continua navegant en aquest lloc web s’entendrà que accepta l’ús de “cookies”.