90% d'ocupació els camps de setmana gràcies al client d'última hora
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
Tot i que encara és d´hora per aportar les xifres definitives d´ocupació hotelera per al mes d´agost, des del sector confirmen la tendència del client d´última hora. Així, el fenomen es registra sobretot els caps de setmana, en què es pot arribar a vendre el 90% de les habitacions.
De mitjana la previsió hotelera setmanal per a aquests darrers dies d'agost se situa vora el 70%; tot i que en cap de setmana acaben arribant molts més clients d´última hora i sense reserva prèvia. Així, segons el portaveu de la Unió Hotelera, Òscar Julián, l'ocupació dels caps de setmana d´agost ja és lleugerament superior a la de l'any passat, tot i que encara no es pot valorar si també serà així pel que fa a la resta de dies del mes. Actualment "comencem el cap de setmana amb xifres d'ocupació que ronden el 75-80% i l'acabem amb xifres d'entre el 85-90%", afirma.
La distribució dels clients per parròquies ha estat força regular i es tracta sobretot d´un públic familiar. És difícil fer previsions per a la darrera setmana del mes d´agost, però sí que se sap que durant el mes de setembre hi haurà un canvi en el perfil dels clients. "Canvien molt radicalment", assegura Julián. Mentre que "a l'agost el turisme és de masses i amb un poder adquisitiu més baix, el client del setembre, tot i que és més reduït pel que fa al nombre de visitants, té un poder adquisitiu més alt i d'alguna manera, compensa".
Per dinamitzar el sector, els hotelers confien en les accions engegades per Andorra Turisme, sobretot de cara al mes de novembre. Sigui com sigui, s'està confirmant que el turisme que ens visita gasta menys i majoritàriament contracta per a dos dies. Els hotelers també han de treballar amb preus inferiors a fa 7 anys per pal·liar la crisi.
Informa: Rubén Carcellé