L'ACA vol conscienciar de l'ús del mòbil al volant amb la campanya 'No passa res fins que passa'
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
La xarxa viària ha registrat prop de 400 accidents aquest any. Dos d'ells, mortals. Això suposa un estancament en l'índex de mortalitat dels últims anys i és una estadística que preocupa.
En el que portem d'any, ja s'han registrat prop de 400 accidents a la xarxa viària. Una part important dels sinistres són per distraccions com mirar el mòbil i el que més preocupa és que cada vegada és un costum més habitual. La campanya de l'ACA té un missatge clar: 'No passa res fins que passa'. I per aturar aquesta dinàmica no només s'ha de tenir en compte la part punitiva, sinó també la informativa.
El secretari general de l'ACA, Toti Sasplugas, esmenta que la consciènciació és un dels elements més importants a tenir en compte. "Les mesures coactives de les sancions sempre són només mesures, però no sempre l'única. La veritat és que s'ha de complementar també amb informació, moltes vegades un sap que el poden multar i sap que val diners, però no sabem què pot passar en l'àmbit de seguretat viària".
El que és clar és que s'ha de ser millors conductors, però també s'ha de treballar per millorar les carreteres. En aquest punt, Mobilitat reconeix que les obres i les modificacions per al trànsit també són una distracció important. Marcar un número de telèfon circulant a 50 quilòmetres per hora suposa perdre el control del vehicle durant 100 metres.
El director de Mobilitat, Jaume Bonell, esmenta que és conscient que en aquests casos és més important que mai que els conductors estiguin concentrats en tot moment. "És evident que aquestes obres i retencions de trànsit fan que abaixem la guàrdia, que no estiguem atents, i aquí entra en joc el whatsapp. Penso que aquí és on hem de fer el toc d'atenció i no abaixar mai la guàrdia. Hem de ser conscients que al final conduïm una màquina que és perillosa".
A llarg termini, la feina passa per reformular tota la mobilitat personal. Objectiu que persegueix el nou Pla de Seguretat Viària per al 2030.
Informa: Òscar Serrano
Imatges: David Moreno
Imatge cedida per l'ACA