Accions estratègiques com a revulsiu a la caiguda del volum de negoci del centre històric
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
L´Associació del Centre Històric ha vist caure un 30% el volum de negoci aquest estiu. Ho atribueix al mal temps i al fet que els grans esdeveniments no hi han tingut cap impacte. Per això preparen un pla estratègic per buscar una alternativa al model de turisme de compres.
El balanç de l´estiu a nivell comercial i de restauració és negatiu. Concients d'aquesta decaiguda, l´Associació de Comerciants del Cente Històric està treballant en el pla estratègic que es va posar en marxa fa un any, amb el comú, la Cambra de Comerç i Andorra Turisme.
Un pla d'actuació que pretén buscar nous atractius als visitants més enllà de la restauració que, segons la presidenta de l'associació de comerciants, és un tipus d'oferta que funciona i que volen potenciar "per la qualitat i la imatge de diversitat".
Segons Riberaygua, d´aquí a un mes es començaran notar canvis d´alguns projectes aprovats al pla estratègic amb el punt de partida de buscar nous atractius i potenciar l´àmbit històric i cultural del país. Considera que "el model de turisme de compres tal com està pensat o com alguns s'imaginen ha tocat sostre i és important tenir una alternativa amb un projecte diferent on la part cultural i identitària és un afegit d'experiències per al visitant i el desenvolupament del barri".
Iniciatives com la Nit de copes o el Mercat de dissabte a partir del 6 d'octubres són algunes activitats destacades que es reprendran per revitalitzar una de les zones amb més potencial de la capital.
Informa. Silvia Callís