Aconseguir consum i experiències sostenibles, reptes principals del turisme actual
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
El turisme gastronòmic és una tendència en augment. Per això, ha estat un dels temes centrals durant la jornada del Congrés de Turisme de Neu i Muntanya.
S’ha reflexionat sobre els beneficis de potenciar la gastronomia local i aconseguir un consum sostenible. No només per l’aspecte social sinó també com un aspecte fonamental pel que fa a estratègies de màrqueting.
Ara bé, els ponents de la sessió, entre els quals hi havia el xef del Restaurant Ibaya, Jordi Grau, també han deixat clar que aquest és un repte a treballar en l’àmbit polític, ja que utilitzar productes sostenibles, encareix preus i, en conseqüència, pot limitar l’oferta al turisme de masses.
Per altra banda, el director d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, ha posat en relleu la importància del concepte "experiència", ja que els hàbits de consum s’han transformat en els últims anys. De fet, Andorra és un exemple d’aquesta evolució. Veiem com fa 15 anys era un destí basat en l’esquí i les compres, i com ara ha ampliat la seva oferta amb esdeveniments esportius i culturals, ha creat i potenciat activitats wellness, d’aventures i exclusives per assolir notorietat de marca i, alhora, adaptar-se al turisme segons la temporada de l’any.
Informa: Judith Sáez
Imatges: Nil Forcada