Acord de tots els propietaris privats pel vial de la Massana que s'espera adjudicar a la tardor
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
La Massana compta amb el suport de tots els propietaris que han de cedir terrenys per començar la primera fase del vial, tot i que encara falten algunes signatures. S'avança així en la línia d'adjudicar la primera fase aquesta tardor. És un dels projectes més destacats dels darrers quatre anys per part del comú, que ha guanyat molta més capacitat d'inversió amb la creació de la societat SETAP365.
Passes endavant per desenvolupar la primera fase del vial de la Massana amb el repte de descongestionar el trànsit.
"Ja s'ha parlat amb tots els propietaris i estan tots d'acord i tots volen col·laborar i ajudar perquè es faci el vial, però falta encara passar-ne algun pel consell de comú i firmar-lo. La veritat és que està molt avançat i ho podrem adjudicar aquesta tardor", ha explicat la cònsol major de la Massana, Olga Molné.
Una primera fase que s'allargaria entre un any i mig i dos, i que s'ampliarà a sis per completar el projecte, que anirà acompanyat d'un pla d'embelliment i millora del centre de la parròquia. Aquesta primera fase costarà 9 milions, 5 dels quals provenen del comú i la resta del Govern.
El desviament és una de les grans fites del mandat segons Molné, que també destaca el canvi de model de gestió de Pal-Arinsal amb la creació de la societat SETAP365. Un pas que els ha permès deixar d'aportar anualment entre 1,3 i 3 milions d'euros que, de retruc, s'han invertit en altres accions per la parròquia. La cònsol també destaca la venda dels pisos de Ribasol al Govern.
Una capacitat d'inversió per part del comú que ha anat a l'alça i que ha passat de 2,6 milions d'euros el 2020 a més d'11 milions previstos per aquest 2023. En paral·lel, han registrat un endeutament que ha anat a la baixa i juntament amb l'activitat de l'estació, han passat dels 13,7 als gairebé 8 milions d'euros des del 2018.
Informa: Laura Cugat
Imatges: Pere Besolí-Arxiu RTVA