L'activitat mínima del servei a domicili deixa els restauradors sense ajudes, per això demanen concreció a les lleis
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
La restauració demana que es quantifiqui i s'especifiqui a quines mesures es pot acollir. I és que essent una activitat no essencial se li permet desenvolupar el servei a domicili, un servei que no surt a compte i que els ha creat molts problemes ja que molts serveis els consideren negoci obert.
Un registre de negoci pel restaurant que està tancat per llei i l'altre pel servei a domicili que molts tenen actiu ja que el Govern els ha autoritzat. Cuinen a porta tancada i porten les comandes a domicili. Això els permet està actius, contribuir amb una mínima facturació i reforçar la fidelitat.
"No tothom cuina o no tothom té ganes de cuinar tots els dies", considera el director de la Unió Hotelera, Jordi Pujol. Explica que "fins ara facturem zero, però si facturem aquest 10%, ja és una mica més del que teníem previst facturar; a banda que tenim totes les plantilles o de vacances, o cobrant sense treballar".
El calaix en moltes ocasions no supera el 10% de les despeses que han d'afrontar. El problema ve quan es fan números a final de mes: els proveïdors consideren que el negoci està obert, quan la llei, d'entrada, no ho preveu de la mateixa manera. "Està parada, amb la qual cosa ens hauríem de poder acollir a les mesures. Però segons els altres actors, tenim una part de l'activitat en marxa i per això no ens apliquen tots els percentatges que ens podrien aplicar si la tinguéssim aturada del tot. Al final, és una part ínfima, crec que estem parlant d'un 10% de la facturació total. Podria arribar a ser que ho quantifiquessin en el mateix percentatge de reduccions o d'ajudes, per exemple amb aquest 10%", demana Pujol.
Des de la Unió Hotelera s'avisa que han tingut problemes amb el primer paquet de mesures que els compromet dos mesos i preveuen que també en tinguin amb el segon que s'aplicaria a partir de maig. Més enllà preveuen que les restriccions per seguretat quan puguin obrir portes també portaran perjudicis, per la qual cosa necessitaran acompanayment.
Els lloguers, els preus dels menús o el nombre de treballadors que es necessitaran per a l'horitzó que es dibuixa per tornar a la normalitat és una altra incògnita en la qual ja comencen a pensar.
Informa: Rosa Alberch
Imatges: Anna Romagosa