L'ACU demana que els bancs no cobrin comissions de descobert ni interessos de demora dels préstecs també als particulars

Aquest navegador no admet l'element de vídeo.

L'Associació de Consumidors i Usuaris (ACU) celebra que els bancs no cobrin a l'abril i el maig les comissions de descobert ni els interessos de demora dels préstecs de les empreses i autònoms que estiguin tramitant un préstec tou per les circumstàncies actuals de pandèmia, però consideren que també s'haurien d'incloure els particulars.

L'ACU creu que la decisió de no cobrar les comissions de descobert ni els interessos de demora dels préstecs també s'hauria de fer extensiu als treballadors i a les famílies que estan tenint problemes per cobrar la nòmina, ja que aquesta arriba amb retard per la tensió econòmica provocada per la crisi sanitària de la Covid-19.

En aquest sentit, l'organització ha demanat a Andorra Banking, entitat que aglutina tots els bancs del país, que la mesura també s'apliqui als particulars que han patit algun endarreriment en el cobrament del salari i que no han pogut regularitzar a temps algun descobert o pagar els préstecs puntualment. 

El president de l'ACU, Lluís Ferreira, opina que "s'ha de ser una mica més sensible amb els treballadors" i assenyala que aquests "estan tenint les seves dificultats per arribar a pagar els crèdits a temps, sobretot aquelles persones que també estan de baixa i que depenen de l'ingrés de la baixa per part de la CASS".

En aquest sentit Ferreira destaca que "aquesta situació pot generar un descobert en el compte per fer front a les seves obligacions". A més, considera que "no seria una mesura massa costosa per a la banca".

En el relació amb les comissions de descobert, fa temps que l'ACU les està estudiant comparant-les amb els casos d'Espanya i França. Segons Ferreira, aquestes són abusives i creu que no haurien d'existir.

A tall d'exemple, en el comunicat l'ACU constata que els tribunals de justícia espanyols ja han dictat sentències que han obligat les entitats financeres a retornar les comissions de descobert als clients.

Un altre aspecte que preocupa, i que algunes persones han denunciat a l'associació, són les contraprestacions obligades que alguns bancs exigeixen als clients.

Pel que fa a les assegurances, segons l'associació, obligar a contractar amb el banc una assegurança de vida per accedir a un préstec pot ser una estratègia comercial molt eficaç, però no és correcta.

Es dona la mateixa situació en el cas de les hipoteques. Malgrat que és obligatori fer una assegurança de l'immoble, no cal forçar que aquesta es faci amb l'asseguradora del banc ni empitjorar les condicions del préstec si no és així.

Informa: Laura Cugat
 

Aquest lloc web utilitza “cookies” per recollir informació estadística sobre la seva navegació i millorar la seva experiència com a usuari. Si vostè continua navegant en aquest lloc web s’entendrà que accepta l’ús de “cookies”.