L'ACU demana la implicació de l'Agència de Protecció de Dades en l'accessibilitat de les noves TPV
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
La implementació de les noves TPV digitals està portant cua i des de l'Associació de Consumidors i Usuaris han enviat una denúncia a l'Agència de Protecció de Dades perquè considera que la impossibilitat que tenen les persones amb dificultats visuals de posar el codi personal, fet que comporta que l'hagin de compartir amb terceres persones, vulnera clarament la seva privacitat. A més, l'entitat ha rebut una quinzena de consultes al voltant de l'ús d'aquests nous aparells per part també de comerciants.
Abans d'estendre àmpliament les noves TPV digitals s'hauria d'haver previst que tothom les pogués utilitzar, també les persones que pateixen problemes visuals i que sense cap relleu orientatiu, els és impossible posar el seu codi personal i han de compartir-lo a una tercera persona.
Així ho constata l'Associació de Consumidors i Usuaris, que ha fet arribar una denúncia a l'Agència de Protecció de Dades perquè considera que hi ha vulneració de drets.
Des de l'Agència de Protecció de Dades s'han compromès a analitzar amb detall la queixa, reiterant que d'entrada l'accessibilitat a les TPV no és un tema que els pertoqui. Ambdues entitats es trobaran dimarts que ve per analitzar el problema de manera conjunta.
Per altra banda, Ferreira ha afirmat que han rebut una quinzena de consultes al voltant d'aquests nous aparells, algunes per part de comerciants. Per exemple, hi ha establiments que han preguntat si és possible que aquests nous dispositius incloguin diversos bancs i puguin estar en català.
Unes opcions que des d'Andorran Banking asseguren que són possible, però cal configurar l'aparell. Per això han publicat una guia a la seva pàgina web. També hi ha usuaris que han constatat problemes de connectivitat, una qüestió que segons l'ACU amb els aparells antics també s'havia donat.
Des de l'associació de bancs afirmen que el procés d'implementació d'aquestes noves TPV digitals no s'ha aturat i l'objectiu és substituir tots els terminals antics del país abans que acabi l'any, afirmant que es tracta d'nua eina digital que aporta moltes més facilitats als establiments.
En parel·lel, estan a l'espera de rebre una solució per part dels proveïdors d'aquests aparells per tal de donar resposta a les persones que tenen problemes visuals. Expliquen que serà un sistema basat en sons que orientaran a l'usuari.
Andorran Banking explica que "els nous terminals basats en tecnologia Android permeten una configuració personalitzada, instal·lar diferents aplicacions i configurar l'enviament automàtic de les operacions a les diferents entitats bancàries sense haver-les de seleccionar de forma particular".
Informa: Laura Cugat
Imatges: Marc Matute-Ricard Tenza-Arxiu RTVA