Adaptar-se als nous temps per no desaparèixer
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
"Lideratge i emprenedoria". Sota aquest títol tan explícit, tres ponents experts en empresa familiar han explicat com adaptar-se als nous temps per no desaparèixer. En el cas d'Andorra, com fer front a l'obertura del mercat derivada de l'obertura econòmica. Ha estat en el marc de la setzena edició del Cicle d'Empresa Familiar i de Qualitat, organitzat per l'Empresa Familiar Andorrana amb el patrocini de Crèdit Andorrà i MoraBanc.
Borja Raventós, del grup Codorniu; Carmen Lence, del de Leche Río, i l'expert en negocis Joan Riera han parlat als empresaris andorrans de com facilitar, amb la presa de decisions, la realització de projectes emprenedors en el marc de l'empresa familiar. Una obligació en el temps actual que aquest tipus de companyies han d'afrontar sabent molt bé quins són els punts forts respecte a les grans corporacions, sovint, molt menys flexibles i massa jerarquitzades. El concepte clau és, doncs, el d'adaptació i pensar amb visió a llarg termini. En aquest sentit, segons els experts, el procés d'obertura en el qual està immers Andorra s'ha de veure com una oportunitat per créixer, tant a dins com a fora del país. Han coincidit també que el que no pot passar mai és que s'afronti amb por, perquè els canvis són inevitables i cal actuar en conseqüència.Informa: Jordi Cama Imatge: Sergi Pla