Adeu als Ipad: Educació implanta Chromebooks a segona ensenyança
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
El Ministeri d'Educació ha presentat el Pla integral per al bon ús de la tecnologia a les escoles, que preveu canviar els iPads per ordinadors portàtils a segona ensenyança. S'invertiran 100 mil euros de cara a l'any vinent per comprar dispositius, que passen a ser propietat de l'escola.
Adeu als Ipads. Després d’11 anys, una iniciativa que va ser pionera en el seu moment, Educació els substituirà per Chromebooks, els ordinadors portàtils de Google. Serà una implantació progressiva, que començarà el curs vinent amb una inversió anual de 100 mil euros durant quatre anys.
"Aquests instruments els paga l'escola, estaran a l'escola i els nens no se'ls podran emportar a casa i, per tant, els pares no hauran de gastar res."
Ladislau Baró, ministre d'Educació
Educació argumenta que els portàtils són més àgils, necessiten menys capacitat perquè no funcionen per aplicacions sinó per xarxa, reduiran les incidències dels alumnes i funcionen amb les eines digitals que utilitza Govern, com Educand. I a més, permetran més control a l'hora d'accedir a certs continguts. Es calcula que es compraran 1.300 unitats en total i es començarà progressivament amb els alumnes de primer de segona ensenyança.
I una altra novetat educativa. S'inclou l'avaluació de la competència digital i del pensament computacional als currículums dels escolars. Serà una forma d'avaluar aquests coneixements i alhora, per part dels alumnes, poder acreditar-los.
La intel·ligència artificial també preocupa a Educació, que pensa formar tant alumnes com professors.
"Hi ha molta gent avui en dia que és analfabeta en IA. No és capaç de respondre preguntes bàsiques sobre quin sentit, quines funcionalitats o quins riscos té."
Xavier Campuzano, director d'Ensenyament Superior, Recerca, Innovació i Tecnologia
Des de Govern recorden que els objectius de l'educació són fomentar el sentit crític, saber aplicar els coneixements apresos, practicar l'aprenentatge automotivat i continuar l'educació per projectes, entre d'altres. I que la tecnologia ha de ser un instrument per aconseguir tots aquests objectius, no un objectiu per si mateix.
Informa: Caterina Vidal
Imatges: Kevin Ribeiro