L'aeroport de la Seu, pendent de l'Agència Espanyola de Seguretat Aèria per instal·lar balises que permetrien vols nocturns
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
L'aeroport d'Andorra-la Seu podrà acollir vols nocturns, una vegada aprovat el pla per dotar la pista de la tecnologia necessària. Els treballs s'iniciaran aquest any i només està pendent de l'aprovació per part de l'Agència Espanyola de Seguretat Aèria. L'aeroport ha experimentat un creixement de vols i passatgers els dos primers mesos de l'any.
Després de la instal·lació del sistema GPS, que convertia l'aeroport en el primer de l'Estat espanyol a disposar d'aquesta tecnologia, ara des d'Aeroports de Catalunya anuncien que s'instal·laran balises per permetre vols nocturns. El projecte només està pendent de l'aprovació per part de l'Agència Espanyola de Seguretat Aèria. L'objectiu és que estigui operatiu abans d'acabar l'any, però el secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat no pot garantir els terminis, en dependre de l'AESA. Permetrà ampliar les hores operatives, un dels requisits que algunes companyies interessades a establir-se havien proposat.
Les operacions a l'aeroport Andorra-la Seu han crescut els dos primers mesos de l'any un 8,4% respecte al mateix període de l'any passat. La referència serveix, segons Isidre Gavín, ja que s'estableix en relació amb un mes abans que s'iniciés la crisi sanitària del 2020. També ha crescut el nombre de passatgers en un 10%. Amb tot, avança que s'ampliaran els hangars. Després d'esgotar els 14 que n'hi havia, ara s'oferiran quatre posicions noves. Una part d'aquest moviment es deu a la formació de pilots, però la resta ha estat operacions de companyies corporatives, com ara JetFly, una aerolínia especialitzada en vols xàrter.
Informa: Joan A. Sarmiento
Imatges: Sergi Linares