Agències de viatge i hotels demanen més previsió en les campanyes
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
Els sectors que promocionen Andorra a través dels seus productes, com les agències de viatges i hotelers, demanen tenir les campanyes de turisme amb més antelació i premiar la reserva enlloc del paquet d'última hora. D'altra banda, des de la Confederació Empresarial, Xavier Altimir ha dit que el pagament de l'IGI tornarà més exigents els sectors implicats en la marca Andorra.
L'Andorra Shopping Festival, que comença la setmana vinent, s'haurà comunicat quinze dies. La temporada d'hivern començarà un mes abans que arribi l'estació. Unes promocions que agències de viatges i hotelers demanen tenir amb més antelació per treure'n més rendiment. La vocal de l'Associació d'Agències de Viatges, Imma Codina, apunta que ja haurien de conèixer "les campanyes de primavera per tenir previsió, perquè el que fem ara és premiar el client d'última hora i no la reserva anticipada, que és la que ens interessa a tots". En el mateix sentit s'ha pronunciat el director de la Unió Hotelera, Oscar Julian, qui pensa que sense l'anticipació "es perd l'esforç" que fan els hotels signant contractacions a un any vista."Sumar esforços" és l'expressió que més s'ha sentit avui al programa "la Rotonda" en matèria de promoció turística. Des de la Confederació Empresarial, Xavier Altimir ha apuntat que el pagament de l'IGI farà que les empreses del sector siguin més exigents amb l'ús dels impostos. Altimir ha dit que "l'estat haurà de veure de quina manera s'utilitzen aquests impostos que estan pagant les empreses i a partir d'ara ens podem tornar tots molt més exigents". Andorra agrada al turisme internacional però, diuen que cal seguir creant atractius perquè no es plantegin dubtes alhora d'escollir una destinació de neu.Informa: Rosa Alberch