Les agències de viatge creuen que els vols a Madrid han de tenir una tarifa estàndard i més publicitat
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
Tot i la bona acollida dels vols entre la Seu d'Urgell i Madrid en el primer any de funcionament, l'Associació d'Agències de Viatge considera que encara hi ha marge de millora. Reclamen una tarifa estàndard i més difusió del servei.
En el primer cas lamenten la inestabilitat del cost del passatge. Accepten que hi hagin diversos preus, en funció de la temporada, però demanen una opció de preu de referència. També consideren que s'ha de publicitar més el servei, ja que té moltes mes avantatges que altres opcions, com el tren. Quant a una tercera freqüència setmanal, veuen amb bons ulls que el dia escollit sigui el dimecres.
La Vocal de l'Associació d'Agències de Viatge, Maica Terrones, considera que d'aquesta manera tenen més marge de maniobra. "El dia és una bona elecció perquè dona un marge més ampli a l'hora de poder vendre tant sigui un viatge exclusiu de negocis com un paquet turístic".
L'augment de freqüències depèn de l'aportació de sectors privats, com ara la CEA o empreses turístiques, que haurien de garantir la compra de 1.300 passatges cada any. En aquest sentit, segons Terrones, tothom està d'acord en el fet que seria positiu, però cal definir la proporció que assumeixen les parts.
"A tots ens pot beneficiar, a tot el país en general ens pot beneficiar. Una altra cosa ja és que finalment l'estudi que es faci sigui viable o no. D'entrada, pot ser positiu"
Maica Terrones, vocal de l'Associació d'Agències de Viatge
De cara al 2023 les previsions apunten que es podria superar el 69% d'ocupació de cada vol registrat durant el primer any d'activitat de la línia.
Informe: Joan A. Sarmiento