Així ha afectat l'avaria d'internet a negocis i empreses

Aquest navegador no admet l'element de vídeo.

Uns dels usuaris més afectats per l´avaria en el servei d´internet han estat els propietaris d´alguns comerços en els quals els clients volien pagar amb targeta.

Els datàfons per realitzar aquests pagaments necessiten connexió a internet i la caiguda del servei ha impossibilitat que restaurants, hotels, gasolineres, supermercats i altres establiments poguessin cobrar els clients amb els terminals de punt de venda. "Com a negoci ens afecta moltíssim, hi ha cues i la gent no pot pagar", explica el propietari d'una cafeteria. La mateixa situació es repeteix als supermercats afectats. Una de les dependentes exposa com "la gent marxa perquè no tenim en funcionament els TPV´s i s'enfaden perquè no porten efectiu". "Volen pagar mab targeta i els has de donar l'opció de tornar més tard o un altre dia", comenta el propietari d'un bar d'Andorra la Vella.

La incidència tècnica ha afectat també les primeres hores de la jornada laboral d´altres sectors. La caiguda d´internet ha provocat, per exemple, que no es pogués consultar el correu electrònic ni accedir a les intranets privades d´alguns negocis. Aquestes afectacions han limitat també la gestió i les tasques habituals d´un matí qualsevol als negocis.

La CEA ha recollit les queixes d'alguns propietaris de comerços al llarg del matí, fins que al migdia s'ha recuperat el servei d'internet. Des de la Confederació Empresarial asseguren que encara és aviat per valorar l'impacte econòmic per als negocis d'aquesta avaria.


Informa: Marc Guadilla Imatge: Josep M. Garcia

Informació relacionada

Aquest lloc web utilitza “cookies” per recollir informació estadística sobre la seva navegació i millorar la seva experiència com a usuari. Si vostè continua navegant en aquest lloc web s’entendrà que accepta l’ús de “cookies”.