Alumnes dels tres sistemes educatius descobreixen la ciència més divertida
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
Aquest dimecres alumnes dels tres sistemes educatius s'acosten a les ciències en la 22a edició d'una jornada organitzada pel departament de Sistemes Educatius del ministeri d'Educació. Al laboratori molts se sorprenien de les possibilitats de la ciència.
La professora de química de l'escola andorrana de batxillerat, Cristina Freitas, explica que la voluntat es apropar la ciència als alumnes de manera lúdica. "Tenen idealitzat que la ciència és molt difícil, que no és divertida i el que intentem amb aquests tallers és que vegin que també té la seva part lúdica."
Divertir-se s'han divertit, uns fent neu amb principi absorbent bolquers. L'alumne de l'escola andorrana de batxillerat, Nahuel Tagliaferro, explica que els ha "sorprès la rapidesa amb la que ha canviat d'estat". Mentrestant d'altres s'emporten un ensurt per falta de mides fent una llàntia del geni. La Mariona Rodríguez ens comenta que "ha sortit disparat".
Més tranquils estaven el grup que ens expliquen com invisibilitzar i revelar missatges secrets. I també els que feien una crema d'àloe vera de manera totalment natural. Uns experiments que han deixat bocabadats a tots els participants com és el cas de Jordi Marquès de l'Institut María Moliner que detalla que "veure aquesta efectivitat m'ha sorprès molt".
Les descobertes científiques de la humanitat han centrat aquesta jornada que l'any vinent es vol encaminar cap a la consciència de futur de totes elles.
Informa: Rosa Alberch
Imatges: Ricard Tenza