Andorra Business ajuda a internacionalitzar prop de 150 empreses
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
Unes 150 empreses reben cada any ajuts econòmics d'Andorra Business per internacionalitzar la seva oferta. La majoria són petites i mitjanes, de caràcter familiar, que reben assessorament en un procés que no és gens fàcil.
Celab es va crear el 2013. Es dedica a la medicina regenerativa i és un banc de cèl·lules mare per crear medicaments. A més, disposa d'una clínica de medicina regenerativa a Escaldes. Per internacionalitzar la seva oferta, basada en la combinació de salut, van comptar amb la col·laboració d'Andorra Business.
El director de màrqueting de Celab, Joan Muro, explica en què els hi van donar un cop de mà. "Andorra Business ens va ajudar molt fent tota una sèrie de posada a punt de l'empresa. És a dir, veure exactament en què complíem i en què no complíem dels requisits que una empresa quan s'internacionalitza busca".
Un altre perfil són empreses familiars que decideixen reinventar-se. Com la d'Imporex. El 2008 va decidir especialitzar-se en productes de salut amb un estàndard d'alta qualitat. Des de sistemes de cocció a nanotecnologia per prevenir els efectes de la radiació electromagnètica. L'aposta sempre es va plantejar mirant a casa i a l'exterior.
Així ho confirma el mateix director de l'entitat, Fran Rodriguez, que assegura que el mercat andorrà "és el que és". "Estem limitats, llavors crec que és interessant poder exportar les nostres idees, els nostres serveis, les nostres empreses i els nostres productes a fora".
Freemindtronic, té el seu equip d'investigadors i desenvolupament. Es dedica a la ciberseguretat de sistemes informàtics i d'informació. Ha rebut nombrosos premis internacionals, per exemple, per un sistema d'encriptació personal per guardar claus i secrets xifrats. Per a ells, Andorra Business també ha estat clau.
El 85% de les ajudes d'Andorra Business són per a micro, petites i mitjanes empreses. L'objectiu és acompanyar i ajudar en la digitalització i internacionalització de les empreses, però de vegades no és fàcil. Judith Hidalgo, directora de l'entitat, comenta que hi ha empreses a les que els canvis els hi costa. "Porta un procés per l'empresa el fet d'arribar a ser conscients que de vegades necessiten un canvi o que necessiten enfocar les coses d'una manera diferent".
Informa: Joan A. Sarmiento
Imatges: Pere Besolí