Andorra Turisme aposta per replicar els models turístics de Singapur i Dubai
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
El creixement d'Andorra està lligat a un model de massificació. Ho destaca Andorra Turisme, que creu que s'han d'adoptar els models de Singapur i Dubai. Adverteix, això sí, de la dependència del sector que deixa més de mil milions d'euros l'any.
Andorra s'està convertint en una destinació turística de renom arreu del món gràcies a l'esquí. Per ser, però, realment rellevants encara s'ha de créixer en molts aspectes. Andorra Turisme creu que s'ha d'anar a un model que estigui entre Singapur i Dubai, que agafi el millor de cadascun: el creixement a escala del primer i l'evolució planejada del segon.
Així ho ha afirmat Betim Budzaku, director d'Andorra Turisme: "Per mi el model perfecte és Singapur".
Malgrat que el turisme aporta molts aspectes positius, s'ha d'estar atent perquè segons Andorra Turisme hi ha una dependència excessiva. Fem càlculs. Els estudis marquen que el turista gasta entre 130 i 150 euros al dia. Si multipliquem això pels 10 milions de nits d'hotel que s'han venut enguany ens surt que el turisme aporta 1.400 milions d'euros l'any. És pràcticament la meitat del producte interior brut del país.
"És més que obvi que l'oferta a Andorra ha millorat molt, i tenim hotels de cinc estrelles que abans no teníem", ha detallat Budzaku.
Amb tot, s'ha de tenir una cosa clara: el creixement del país passa per acceptar la massificació. Segons Budzaku, és un problema mundial que pateixen totes les destinacions de renom.
Informa: Òscar Serrano
Imatges: Cristina Fidalgo