Andorra Turisme preveu perdre 50.000 turistes del mercat rus i ucraïnès

Aquest navegador no admet l'element de vídeo.

Una temporada amb menys visitants, però de més poder adquisitiu. Andorra Turisme preveu un hivern bo, recuperant el turista britànic, però sense visitants russos i ucraïnesos.

Optimisme moderat. Andorra Turisme preveu una temporada d'hivern totalment diferent de les que hem tingut fins ara. Creu que l'ocupació serà bona i que la temporada en si serà profitosa, però que la crisi econòmica i energètica que viu el món sumarà algunes dificultats al sector. Primer de tot, s'espera perdre prop de 50.000 turistes provinents del mercat rus i ucraïnès. Un volum gran al qual se sumarà el turisme espanyol, que aquest any es repensarà si viatjar o no per la situació econòmica. 

"Entrem en una crisi d'incertesa amb tot el tema de l'energia i la guerra, i per altra banda, cal veure com aniran els mercats internacionals que no van funcionar a l'hivern de l'any passat", afirma el director d'Andorra Turisme Betim Budzaku.

Ara, la confiança està en el turisme britànic. Amb la Covid-19 de capa caiguda i sense restriccions, els turoperadors treballen a bon ritme per compensar pèrdues. Budzaku espera una temporada amb menys turisme, però amb una despesa similar i detalla que serà "un test veure com respondran els mercats internacionals a la pujada de preu. Caldrà buscar un equlibri". 

La comunicació serà clau per fer veure la marca Andorra fora de les fronteres. És per això que la campanya d'hivern comptarà, un any més, amb un pressupost superior als dos milions d'euros. 

Informa: Òscar Serrano
Imatges: Fernando Montero

Aquest lloc web utilitza “cookies” per recollir informació estadística sobre la seva navegació i millorar la seva experiència com a usuari. Si vostè continua navegant en aquest lloc web s’entendrà que accepta l’ús de “cookies”.