Andorra vol més poder de decisió en la gestió de l'aeroport d'Andorra-la Seu després d'obtenir la certificació del GPS
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
La certificació efectiva del sistema GPS a l'aeroport d'Andorra-la Seu fa que el Govern es replantegi el seu rol en la cogestió de la infraestructura que vol que sigui més important. Així ho ha dit el ministre d'Economia i Empresa, que ho exposarà al conseller de Territori de la Generalitat un cop acabi la crisi de la Covid-19. Jordi Gallardo diu que cal fer encara algunes passes, però defensa dos models, el d'acollida de vols xàrters fins a 72 passatgers provinents de zones com ara Madrid, París o Roma en temporada d'hivern i en una segona fase, com a aeroport regional.
El sistema GPS facilitarà els aterratges a l'aeroport Andorra-la Seu i obre un ventall de possibilitats que el Govern vol aprofitar.
Per això un de les primeres passes que vol fer és la de revisar el conveni signat amb les autoritats catalanes respecte de la cogestió de la infraestructures que fins ara era de gestió i acompanyament.
La voluntat és que sigui un rol més important en la presa de decisions, fet que no està determinat encara és la implicació econòmica afegida que representarà.
Gallardo ha explicat que amb el GPS podran operar vols amb capacitats entre 20 i 70 passatgers i arribar a destinacions com ara Madrid i Palma de Mallorca en una hora, París, Lisboa, Roma i Milà en dues hores i Londres, Amsterdam i Frankfurt en 3 hores.
La voluntat del Govern és que l'aeroport aposti per acollir vols xàrters turístics provinents d'aquestes destinacions a l'hivern en una primera fase i en una segona sigui un aeroport regional.
Gallardo ha afegit que caldrà esperar el final de la crisi sanitària per saber l'interès de les companyies per operar a l'aeroport.
Unes companyies que amb el nou sistema no hauran de modificar gens els aparells i que d'estar interessades hauran de superar la certificació de l'Agència de Seguretat Aèria espanyola.
Informa: Anna Pifarré