Els andorrans, molt més crítics amb el país que els estrangers
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
Els andorrans són més crítics amb la imatge del país que no pas la gent de fora. Mentre aquí es penja l'estigma del cas BPA, la paraula 'trekking ' és la més buscada a les xarxes entre aquells que s'interessen pel país. Precisament el turisme, la inversió estrangera i l'atracció de talent són els pilars de la marca Andorra que s'està treballant.
La taula público-privada de la marca Andorra ja té els resultats de l'anàlisi i diagnòstic de la primera de les tres fases de la construcció de la marca i que diu com es veu el país.
Els andorrans són crítics i creuen que BPA ha fet perdre força. No és habitual que la població sigui tan crítica, però la realitat a fora és una altra. Segons Jose Torres, el CEO de Bloom Consulting, l'empresa que treballa l'estratègia de la marca Andorra, hi ha més cerques de la praula "trekking" que la suma de totes les relacionades amb la crisi de BPA.
Torres ha repetit en nombroses ocasions que cal que la societat no confongui la marca amb un logo, ni un eslògan, sinó que va més enllà. Parla de l'essència del país i en el cas d'Andorra es treballa en tres línies, apunta Torres: atracció d'inversió estrangera, de talent i d'un turisme per segments concrets que no és el massiu.
Que la voluntat de treballar la marca Andorra hagi sortir de la iniciativa i se l'hagin fet seva la plana política, comuns, Govern i patronals, diu que és un bon inici.
Al març es presentarà la marca amb la nova imatge. Amb tot, perquè funcioni la clau de l'èxit serà la societat civil.
Entrevista completa al CEO de Bloom Consulting, Jose Torres, a l'Ara i Aquí:
Informa: Rosa Alberch
Imatges: Fernando Montero
Locució: Anna Pifarré