L'APDA començarà a sancionar els incompliments de la llei de protecció de dades
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
Fa més d'un any que va entrar en vigor la llei de protecció de dades i l'agència considera que és el moment d'imposar sancions. Destaca el baix nombre de delegats de protecció de dades designat pel sector privat. A més, també reitera la necessitat d'un inspector més per atendre totes les consultes, que han augmentat l'últim any.
Designar un delegat de protecció de dades continua sent una tasca pendent per a bona part del sector privat perquè el nombre de delegats designats a l'APDA és baix. En canvi, n'hi ha gairebé al 100% de les empreses públiques. Ara fa més d'un any que va entrar en vigor la llei i s'ha fet difusió de l'obligatorietat. Per això, amb molta probabilitat a partir d'ara no tenir-ne serà motiu de sanció.
Així ho ressalta la cap de l'agència de Protecció de Dades, Resma Punjabi. "Qualsevol incompliment implicarà una sanció i evidentment s'haurà de mirar cas per cas, però la no designació del delegat quan aquesta és obligatòria és una sanció".
Un altre incompliment que es constata de manera freqüent és no actualitzar els cartells de videovigilància amb la informació necessària. Les consultes de com actuar amb aquesta llei han augmentat un 200%. L'agència fa difusió i busca poder arribar a tothom, però necessita incorporar més personal. Punjabi creu que necessiten un inspector més. "Ens ajudaria molt una persona més a resoldre més consultes o donar una resposta més àgil i també en l'obertura d'expedients".
Esperen poder incorporar-ne un al més aviat possible, però no és l'única necessitat. Un tècnic internacional seria clau.
"Tota la implicació per exemple de les tecnologies de la intel·ligència artificial que tenen una implicació directa amb la privacitat són temes que s'estan abordant actualment en l'àmbit europeu i hem de ser-hi."
Resma Punjabi, cap de l'agència de Protecció de Dades
Un dels objectius prioritaris és poder professionalitzar les àrees de l'agència i oferir un servei millor.
Informa: L.Cugat - M.Lucena
Imatges: Andreij Cristancho