Aposta per una marca paraigua per promocionar el comerç
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
El Govern aposta per una marca paraigua que serveixi per fer una promoció conjunta del comerç. Aquesta és una de les accions que preveu el pla estratègic per promocionar el sector comercial i projectar Andorra com a territori de compres. S'ha tingut en compte l'opinió de tots els actors implicats i correspondrà al nou executiu tirar-lo endavant. Aquesta primera fase s'ha treballat els últims sis mesos i ha tingut un cost de 30.000 euros. La segona serà fins al 2024, amb 100.000 euros més pressupostats.
El pla estratègic de comerç continua fent avenços i s'apropa el moment de posar en pràctica les accions que proposa amb l'objectiu de promocionar el sector i reforçar la idea d'Andorra com a territori de compres. Una passa per aglutinar sota un únic concepte de comunicació de país les marques i zones comercials, és a dir, la creació d'una marca paraigua que ho englobi tot. Maria Segarra, directora Intueri Consulting, subratlla que "tot això embolcallat com a país té un potencial comunicatiu molt interessant". Per tant, defensa una comunicació "conjunta i agregada".
L'empresa encarregada de l'elaboració del pla ha treballat amb tots els actors implicats. En aquest sentit, el ministre d'Economia i Empresa considera que la unió entre sector públic i privat ha de ser fonamental.
Jordi Gallardo, ministre de Presidència, Economia i Empresa en funcions, considera "indubtable" que Andorra "compta amb una oferta comercial competitiva i especialitzada", però també creu que "no estem aprofitant totes les eines i recursos".
El nom de la marca paraigua i fins i tot el disseny de la identitat gràfica ja estan fets, però cal que el nou executiu hi doni el vistiplau. També al pla estratègic. Per això tampoc no s'ha avançat quan s'engegarien les primeres campanyes comunicatives. Altres accions que proposa el pla passen per la posada en marxa d'una web-app i aplicació digital, acompanyada d'una guia de compres, en format físic, complementària i la potenciació de les xarxes socials.
Informa: Sergi Cano
Imatges: Arxiu - Kevin Ribeiro