L'aposta universitària a Sant Julià no acaba de seduir una part del sector comercial
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
No ha estat necessària una pandèmia perquè a Sant Julià de Lòria s'adonin que el turisme de fora no és el seu nínxol econòmic. Aquesta setmana, la Cambra de Comerç firmava un acord amb el comú, per estudiar precisament el seu teixit comercial. Hem volgut conèixer la situació de primera mà.
És la porta d'entrada i sortida al Principat des de l'Estat espanyol, amb una economia diversa i canviant. Ara té un futur que pot girar entorn de l'activitat universitària.
Amb tot, l'aposta universitària del comú lauredià no té la unanimitat dels empresaris, ja que consideren que es tracta d'un tipus de client que "no té un poder adquisitiu gaire alt".
Sortir de la crisi econòmica és més complicat a parròquies com la de Sant Julià de Lòria on el turista, i per tant, el comprador en potència, no acostuma ni tan sols a baixar del cotxe.
AJORMA, establiment de bicicletes, han registrat, però, l'augment de nous residents, amb un perfil atractiu degut al seu alt nivell econòmic. Per a altres botiguers, a la pandèmia s'hi afegeix la competència de les grans superfícies.
El 2022 serà comercialment complicat, entre d'altres, per la manca de producte i l'augment de preus. L'encarregat de JORMA, Francesc López, apunta que al sector de la bicicleta l'alta demanda ha provocat una parada de la producció. A més, explica que la pujada de preu ha vingut causada pel transport marítim.
Com ells, des del Comerç Lluis, opten per obrir també botiga a la capital, on sí que sembla que l'economia es va recuperant. A principis de febrer el comú lauredià posarà fil a l'agulla i presentarà un pla per activar el teixit econòmic de la parròquia.
Informa Sílvia Mestre
Imatge: Pere Besolí