Aprovat el reglament per establir les àrees de seguretat dels heliports
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
El Govern ha aprovat el reglament de servituds aeronàutiques. El text defineix les àrees de seguretat dels heliports i estableix una moratòria per poder construir en un radi de tres quilòmetres al voltant dels heliports de servei públic, com ara el de bombers i el de l'hospital.
El reglament és conseqüència de la llei de navegació aèria del 2000, que estableix les normes bàsiques per protegir els espais propers a infraestructures aeronàutiques. Per exemple, dins d'aquests espais el Govern pot prohibir la creació de nous obstacles, com ara instal·lacions radioelèctriques o activitats que impliquin perill per a les aeronaus i també delimitar l'alçada de construccions. També atorga potestat per eliminar obstacles ja existents. Per tant, podria afectar projectes urbanístics. En aquest sentit el reglament determina que els plans per construir en espais propers a heliports han de tenir un informe favorable de l'autoritat aeronàutica. "Tenim unes vies d'accés als heliports que han d'estar garantides", explica el ministre portaveu, Eric Jover. "Els helicòpters, de manera llliure, perquè ho consideren més oportú, agafen altres trajectòries. El que es farà és avaluar aquestes trajectóries que estan agafant i mirar si val la pena d'establir unes garanties al voltant d'aquestes trajectòries", ha detallat.
Un projecte que ha estat envoltat de polèmica és el que preveu la construcció de tres grans edificis al clot d'Emprivat, ja que s'apuntava que podia dificultar el trajecte dels helicòpters que aterren o s'enlairen de l'hospital. El portaveu governamental ha assegurat que en el seu moment es va elaborar un informe que descartava cap perill "i si al final d'aquest procés de treball es considera que s'ha d'obrir una altra trajectòria, que és una de les que actualment estan emprant els helicòpters, aquesta trajectòria tampoc no vindria condicionada per les llicències que actualment estan atorgades".
El reglament atorga als aeròdroms existents un any per sol·licitar l'estudi de servituds aeronàutiques, un termini que s'accelera en el cas dels heliports de servei públic, el de l'hospital i el de bombers. El text també estableix una moratòria en l'atorgament de llicències urbanístiques en un radi de 3 quilòmetres i 300 metres al voltant d'aquestes dues instal·lacions.
Informa: Joan A. Sarmiento