Les associacions de mares i pares demanen una tornada a les escoles amb el màxim de classes presencials possible
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
Les associacions de mares i pares valoren molt positivament el retorn parcial a les aules d'aquest juny. Consideren que l'ensenyament telemàtic ha funcionat bé i celebren la resposta ràpida i efectiva per part de les escoles, però desitgen que en funció de com avanci la pandèmia, la tornada al setembre sigui al més presencial possible.
El confinament ha potenciat amb escreix l'ensenyament telemàtic, un procés que no ha estat igual de fàcil per a tots els centres ni per a tots els alumnes, ja que alguns en l'inici es van sentir una mica desconnectats i amb situacions a vegades difícils de gestionar en funció del context familiar.
Davant d'això, des de l'associació de mares i pares del col·legi Mare Janer per exemple es van demanar més classes i tutories virtuals.
Malgrat aquestes alternatives, consideren que era necessari tornar a l'escola abans de setembre, segons indica la secretaria de l'AMPA del col·legi Mare Janer, Cèlia Realp.
En general, les famílies estan molt satisfetes de la comunicació fluïda que s'ha mantingut amb els centres i de com s'ha organitzat la tornada parcial.
Per setembre, el ministeri d'Educació està treballant en tres escenaris possibles, procurant que el màxim nombre d'alumnes pugui assistir a classe, un desig compartit per les famílies.
Una de les peticions més comunes és que es tinguin en compte els més petits, que necessiten un contacte constant, i els alumnes amb dificultats i manca de recursos.
Paral·lelament, Educació ofereix formacions gratuïtes sobre eines de treball en línia per a docents i famílies i ha preparat una enquesta que s'ha previst enviar a alumnes i professors de segona ensenyança i batxillerat i de formació professional per tenir en compte què es pot millorar.
Informa: Laura Cugat
Imatges: Txema Galilea