Atenció al Consumidor celebra el Dia mundial amb activitats per difondre drets i consells de consum
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
Coincidint amb el Dia mundial, el servei d'Atenció al Consumidor ha organitzat diferents activitats per difondre els drets i oferir consells de consum. També s'ha organitzat una xerrada informativa per fer conèixer als comerciants de quina manera afecta la normativa de protecció.
El servei d'Atenció al Consumidor va néixer el 2010 amb l'objectiu de regular els drets i deures. Un servei que està disponible els 365 dies a l'any i que ofereix la possibilitat de formular queixes, reclamacions i denúncies a través del web consum.ad.
Amb tot el servei, és força desconegut pels ciutadans i per aquest motiu, coincidint amb el Dia mundial, s'ha instal·lat durant tot el matí una vela a la plaça de la Rotonda on es poden fer consultes. El cap d'unitat de Consum i Inspecció de Comerç, Josep Pujol, explica que "el tiquet és primordial perquè és la garantia i sempre s'ha de guardar".
El motiu principal de reclamació són les devolucions, ja que els comerços no tenen cap obligació d'acceptar-ne i en cas que n'acceptin s'han de conèixer prèviament les condicions. Per això Pujol recomana als establiments informar a l'avança de les condicions en cas que acceptin devolucions.
Per resoldre dubtes sobre aquesta i d'altres qüestions, el servei ha ofert una xerrada informativa dirigida a comerços i empresaris sobre els avantatges de la normativa de protecció del consumidor. Una eina que no només beneficia el client, sinó que actua com a mediador davant de discrepàncies que hi puguin haver entre comprador i venedor, vetllant pels drets i deures de totes dues parts.
Telèfon servei d'Atenció al Consumidor: 180 00 180
Informa: Hèctor Romance
Imatges: Enric Fernández