Atreure visitants en un context postpandèmia i marcat per la inflació, el repte dels establiments d'Andorra Selected
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
El segell "Andorra Selected", destinat a atreure turisme d'alt poder adquisitiu en sectors com la gastronomia i el comerç, pot ser un clar impuls en un context postpandèmia i d'inflació. Així ho destaquen alguns dels 17 establiments que han rebut el reconeixement d'Andorra Turisme. Aviat estrenarà pàgina web i arrencarà una campanya de difusió.
La xef i propietària del restaurant Kökosnot, Victoria Kemerer destaca que per a ells, "la identitat de país està molt marcada i la volem representar en els nostres plats. La qualitat de producte, la qualitat del servei, els detalls i un equip professional amb idiomes".
Tots aquests elements són els que pensen que els ha portat a rebre el segell "Andorra Selected", que representa una important empenta per atraure visitants, especialment d'alt poder adquisitiu. Kemerer ho valora positivament i afirma que "és un reconeixement de la feina ben feta". Apunta també que, tot i el context global de crisi en el que estem immersos, "no ho hem notat en gran mesura perquè tenim una clientela molt fidel".
Sí que han notat, però, que els turistes han retallat la seva estada i el consum a restaurants que requereixen certa inversió. També hem visitat un altre establiment, en aquest cas de l'àmbit de les compres. Ells sí que han notat força l'impacte de les conseqüències de la guerra a Ucraïna i l'alça de preus. Així ho afirma la CEO adjunta de la joieria i rellotgeria The Embassy, Meritxell Marsà. "Després del Covid vam tenir un efecte rebot a on la gent tenia moltes ganes de viure el moment i gastar diners i sí que vam viure uns mesos bons, però des que va esclatar la guerra això s'ha notat en les vendes."
I és per això que valoren, i molt, haver rebut aquest reconeixement que pensen que els servirà, per exemple, per atraure un perfil de visitant que ve en grup i que acostuma a gastar, com és el cas de l'asiàtic. No saben quins dels clients que han entrat a la botiga han estat els seus avaluadors, anomenats "mistery shoppers", però sí intueixen allò que més els ha pogut ajudar a guanyar punts.
El director comercial de The Embassy, Sebastián Reyes, detalla que el que volen és "desenvolupar al màxim l'experiència de compra, la benvinguda al client, que pugui estar còmode i en un ambient relaxat."
També creuen que compartir espai amb un restaurant que també ha rebut el segell i comptar amb una sala d'exposicions els ha pogut beneficiar. Els 17 establiments seleccionats formaran part d'una promoció que farà Andorra Turisme per fer conèixer el país.
Informa: Laura Cugat
Imatges: Kevin Ribeiro