Augmenta el consum d'aliments ecològics

Aquest navegador no admet l'element de vídeo.

Ara fa dos anys es va obrir a Andorra una de les primeres botigues especialitzades en menjar ecològic. Amb el pas del temps ha augmentat el nombre d´usuaris d'aquesta mena de productes i cada cop són més les famílies que, tot i la diferència de preu, es decanten per aquesta opció de menjar.

En l´última dècada el consum d´aliments ecològics no para de créixer i les facturacions d´aquesta mena de productes s´han disparat: a tall d´exemple, a Catalunya s´han multiplicat per quatre els números del 2003. Són aliments que es caracteritzen per no estar tractats amb cap producte químic i que passen controls de qualitat rigorosos per poder-se comercialitzar sota l´etiqueta d´ecològics i orgànics. Sovint el seu aspecte exterior no és el més atractiu, però d´això es tracta.

El preu, que continua sent bastant més elevat que el dels productes convencionals, no sembla ser un inconvenient per a l´augment d´usuaris. Segons els establiments que els comercialitzen, no hi ha un client específic de les botigues ecològiques. Són persones de totes les edats, però que tenen en comú l´interès per conscienciar-se del que mengen. Molts a més, s´hi interessen perquè el material vingui de zones properes i fomenti el comerç de proximitat.

A banda de productes orgànics, als prestatges d´aquests establiments també s´hi poden veure opcions difícils de trobar en d´altres supermercats, com la beguda de civada o productes de bellesa amb ingredients naturals.

Informa: Judit Pedrós Imatge: Lluís Calvo

Aquest lloc web utilitza “cookies” per recollir informació estadística sobre la seva navegació i millorar la seva experiència com a usuari. Si vostè continua navegant en aquest lloc web s’entendrà que accepta l’ús de “cookies”.