Augmenten les consultes d'estrangers per obrir una petita empresa a Andorra
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
L'obertura econòmica ha comportat els darrers anys un augment de les consultes d'estrangers que volen crear una petita empresa a Andorra. Així es constata des de l'oficina d'atenció al petit empresari, un servei que aviat farà sis anys de vida.
El juny del 2011 es va crear l'oficina d'atenció al petit empresari. Des de llavors ha atès unes 11.000 consultes. L'oficina va néixer com una iniciativa recolzada des del Govern, la Cambra de Comerç i ACTUA, amb l'objectiu d'assessorar les petites empreses en els tràmits necessaris per posar-se en marxa.
El perfil de les persones que sol·liciten aquests serveis és divers: joves que han finalitzat els estudis i volen crear la seva empresa, futurs autònoms i els darrers anys, amb l'obertura econòmica, s'ha constatat un augment de persones estrangeres interessades a crear una empresa a Andorra, segons indica el tècnic del servei d'atenció a petites empreses, Joan Gonfaus.
L'oficina assessora en temes com les obligacions comptables de les empreses, el marc impositiu, la seguretat social o els tràmits per contractar personal mitjançant el Servei d'Ocupació.
La mitjana de consultes anuals supera les 2.000. A partir d'una primera presa de contacte, des del servei s'informa sobre on i com s'han de fer els tràmits necessaris. Tot i que ja fa cinc anys i mig des que es va posar en marxa, i que es publicita contínuament, encara hi ha un cert desconeixement per part dels petits empresaris sobre aquest servei.
Informa: Joan A. Sarmiento
Imatge: Robert Querol
El perfil de les persones que sol·liciten aquests serveis és divers: joves que han finalitzat els estudis i volen crear la seva empresa, futurs autònoms i els darrers anys, amb l'obertura econòmica, s'ha constatat un augment de persones estrangeres interessades a crear una empresa a Andorra, segons indica el tècnic del servei d'atenció a petites empreses, Joan Gonfaus.
L'oficina assessora en temes com les obligacions comptables de les empreses, el marc impositiu, la seguretat social o els tràmits per contractar personal mitjançant el Servei d'Ocupació.
La mitjana de consultes anuals supera les 2.000. A partir d'una primera presa de contacte, des del servei s'informa sobre on i com s'han de fer els tràmits necessaris. Tot i que ja fa cinc anys i mig des que es va posar en marxa, i que es publicita contínuament, encara hi ha un cert desconeixement per part dels petits empresaris sobre aquest servei.
Informa: Joan A. Sarmiento
Imatge: Robert Querol