Autèntics Hotels i els allotjaments turístics se sumen a la crida de l'UHA per participar en la definició de la taxa turística
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
Autèntics Hotels i l'Associació d'Empreses d'Allotjament Turístic assumeixen que la taxa turística arribarà tard o d'hora i demanen al ministeri prendre part en l'estudi sobre com implementar-la. Coincideixen que la recaptació de l'impost ha de repercutir en el sector.
Les dues associacions constaten que l'establiment de la taxa turística és inevitable i, en la línia que segueix també la Unió Hotelera, aposten per ser part activa amb el ministeri de Turisme a l'hora de com s'ha d'implementar.
Cristina Canut, presidenta d'Autèntics Hotels, demana "que el ministeri no actui sol". Pensa que "com més siguem per reflectir la nostra realitat a peu del sector i en contacte directe amb el turista, i anem tots a l'una, definirem millor el model turístic".
Un punt que provoca neguit en el sector és saber on aniran destinats els diners que s'obtinguin amb l'impost.
El president de l'associació d'Empreses d'Allotjament Turístic, Àlex Ruiz, i Canut demanen al ministeri que la taxa acabi repercutint en el sector i que no serveixi per tapar forats d'altres ministeris o de la CASS "perquè venen del sector i no dels pressupostos de l'Estat".
Ruiz proposa alguna idea per fer ús dels diners que es recaptin amb l'impost turístic com ara col·locar unes lletres gegants a la muntanya amb el nom d'Andorra a l'estil de les que hi ha a Hollywood.
Informa: Sergi Cano
Imatges: Xabier Moreira