Explorar nous models de negoci relacionats amb una mobilitat més sostenible, una oportunitat per al sector
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
La micromobilitat és una de les tecnologies que més ràpid s'ha adoptat al món. Són mitjans de transport lleugers, de petites dimensions, que s'utilitzen per recórrer distàncies curtes. L’Automòbil Club ho destaca com una oportunitat de nous models de negoci, justament després de constatar que la compra de vehicles elèctrics segueix sense augmentar, tant per part de particulars com d'industrials.
De fet, la gasolina continua sent la primera opció, davant del gasoil. I malgrat que el confinament va provocar una baixada històrica de les emissions de CO2, l'informe reitera que la mobilitat interna és la que en genera la majoria, ja que a partir de novembre es van disparar els nivells, tot i la poca afluència turística.
Per això, en benefici de la mobilitat sostenible, recalquen que els nous hàbits i tecnologies ja estan fent aparèixer nous models en l'àmbit de les plataformes digitals, el sector públic i el repartiment de darrer quilòmetre, amb iniciatives com CityXerpa, Mou_T_B i Cicland, que cal seguir investigant.
També amb proves pilot d'autobús a demanda, que permeten ajustar l'oferta i l'ús de les línies de transport públic i preveure la descongestió en punts conflictius. Amb tot, també proposen explorar nous models com el cotxe compartit.
Informa: Judith Sáez
Imatges: Nil Forcada
Locució: Anna Mata