Balanç desigual entre els comerciants en la campanya de Nadal
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
Les principals artèries comercials d'Andorra la Vella i Escaldes-Engordany es tornen a omplir de visitants i turistes, sobretot, d'Espanya i França. La majoria ve a passar el cap de setmana per conèixer el país a través de la neu i, de retruc, passejar per les avingudes Meritxell i Carlemany, sense que comprar sigui el principal objectiu. Els botiguers ja comencen a fer balanç d'aquesta campanya de Nadal que s'ha viscut de manera diferent en funció del producte que es ven.
Darrer cap de setmana de les festes de Nadal i primer de l'any. La imatge de l'1 de gener als principals eixos comercials de les parròquies centrals es reprodueix, aquest diumenge al matí, però amb una gran diferència: les botigues tornen a obrir.
Els comerciants comencen a fer balanç, que és diferent en funció del producte que es ven. En botigues d'electrònica, per exemple, han trobat a faltar més bosses de compra al carrer. Rajesh Hotchandani, gerent de la botiga Ultimate Gallery, assegura que "la gent ha sortit molt de casa, però no ha gastat". Segons Leocadia Gaspar, encarregada de la botiga Orly, "els turistes només venen a passejar i menjar, perquè hi ha moltes cues als restaurants, però quant a compres, les de bosses n'hi ha molt poques".
Precisament la necessitat d'atraure un tipus de turista que deixi més despesa en les botigues és un aspecte que destaca Núria Mateos, la propietària d'una d'elles, Nuria&Lola by Xapó. "Que vingui gent no vol dir que es vengui més. Molts venen a la muntanya, a esquiar, a passejar, però no a comprar".
Això sí, han notat que amb l'obertura dels camps de neu ha augmentat una mica més la facturació.
Els bombons són dolços molt consumits durant les festes nadalenques i en la xocolateria Jeff de Bruges ho han notat. La propietària, Marie-Sophie Zaboukis, assegura que "ha estat el millor Nadal en molt de temps". En comparació amb l'any passat, "les vendes han estat el doble".
Els botiguers ja fixen la mirada en les vendes d'aquest 2022. Alguns amb previsions més optimistes i altres, pessimistes. El que és segur és que tot plegat continuarà lligat a l'evolució epidemiològica.
Informa: Oliver Jaén
Imatge: Pere Besolí