Bars, cafeteries, restaurants i oci nocturn s'organitzen per demanar mesures adaptades a la Covid i evitar més pèrdues
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
Propietaris i encarregats d'establiments de restauració han unit forces per donar visibilitat a la seva situació. Han creat la campanya "Unió de bars d'Andorra" per reivindicar els seus interessos consensuant amb el Govern mesures més adaptades al sector per fer front a la pandèmia. El gremi calcula pèrdues d'entre un 60 i un 70% des de principi de juny.
Locals buits, taules sense clients i, fins i tot, establiments amb la persiana abaixada. Ja són dues setmanes i mitja amb mesures restrictives, que dilluns es tornaran a perllongar, de moment, durant set dies més.
Els negocis es buiden de clients i el sector de l'hostaleria s'ofega enmig d'una crisi sanitària sense precedents.
Heiko Kirchner és l'impulsor de la campanya "Unió de bars d'Andorra" i assegura que es troben en una situació que els obliga a "agafar les claus del local, entregar-les al Govern i dir-los que ja no podem més". "No podem viure, no podem donar menjar als nostres fills i no podem pagar un sostre".
Dos-cents propietaris i encarregats de bars, cafeteries, restaurants i establiments d'oci nocturn han unit forces per donar visibilitat a la seva situació i reivindicar mesures menys restrictives per al sector. Volen que la seva veu experta i amb experiència s'escolti en una comissió de treball amb el Govern per crear mesures adaptades. Dilluns entregaran un escrit a l'executiu amb un missatge clar: volen treballar.
Heiko Kirchner afirma que no volen "una guerra, ni discussions, ni pancartes, només una conversa oberta per solucionar els problemes".
El gremi valora positivament les ajudes per al lloguer i les quotes hipotecàries dels locals, però troben que són insuficients. Les pèrdues en molts casos se situen entre el 60 i el 70%.
"Hi ha molts bars petits que treballen amb la gent del barri, sobretot persones grans, i aquesta gent no ve a buscar un cafè per emportar, se'l pren a casa", exposa l'impulsor de la campanya.
El sector torna a posar el crit al cel mentre intenta sobreviure enmig de les restriccions.
Informa: Oliver Jaén
Imatge: Desirée Sala-Txema Galilea