Batalla destaca les millores en la circulació i la sinistralitat en el primer any de la nova N145
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
Els de França no han estat els únics accessos conflictius. Ara fa un any es van completar els treballs de millora dels nou quilòmetres de la N145, que uneix Andorra amb Catalunya. Les obres s'havien d'acabar el 2011, però van patir diversos retards. La inversió, 25 milions d'euros. Un any després, l'alcalde de la Seu d´Urgell considera que la millora era necessària i defensa que tota la via sigui de línia contínua.
Ja fa més d'un any de la inauguració de la nova N145, en què va assistir la ministra espanyola de Foment, Ana Pastor. Una via que fins aleshores estava força malmesa. Les obres, a banda de millorar el paviment, també han permès escurçar el temps de trajecte entre la capital de l´Alt Urgell i el Principat, amb modificacions com ara el túnel del Bordar. Per tot plegat, l'alcalde de la Seu d´Urgell, Albert Batalla, fa un balanç molt positiu.Fins a la seva millora, el tram permetia els avançaments. Ara, però, hi ha línia contínua fins a la Seu d´Urgell i la velocitat està limitada a noranta quilòmetres per hora. Batalla sempre ha defensat la mesura, perquè ha ajudat a disminuir la sinistralitat.Cada dia circulen per la N145 14.000 vehicles de mitjana. En dates assenyalades, però, la xifra es dispara. El pont de la Mare de Déu d'agost, per exemple, 29.000 vehicles van circular-hi per accedir a Andorra a través de la frontera del riu Runer.Informa: Andrés González-Nandín