Betim Budzaku nega el low-cost i reivindica el perfil de turista que ve a Andorra: "És el 50% del PIB"

Aquest navegador no admet l'element de vídeo.

Aprofitant el balanç de l'Andorra Shopping Festival de novembre, el director general d'Andorra Turisme ha defensat la tasca que duen a terme. Tasca consistent a vendre l'oferta del país a l'exterior i, en funció d'aquesta, atreure visitants. Uns visitants que suposen el 50% del PIB.

Andorra Turisme celebra haver superat les previsions durant l'Andorra Shopping Festival. Ha pujat un 8% el nombre de visitants que, al novembre, va venir a gaudir de l'experiència.

Números verds que l'entitat pública situa en el marc del creixement constant que, des del 2012, s'ha aconseguit en temporada baixa. Un fet que, segons Betim Budzaku, demostra que les campanyes de comunicació funcionen.

Recorda als qui demanen turisme de luxe que Andorra té limitacions en aquesta mena d'oferta però descarta que la gent que ens visita sigui turisme low-cost. Manifesta que "el que no podem pretendre, no som Dubai, i tenim l'oferta que tenim". "És molt fàcil parlar de low-cost, però per mi, amb  tots els respectes, no és veritat". Afegeix que les dades demostren que "el client que tenim és de classe mitjana-alta". "Aquest turisme és el 50% del PIB".

Turisme de classe mitjana-alta del qual només falta una dada fiable: la seva facturació als comerços. Una mancança que Budzaku espera que es pugui solucionar en breu.

Les bones xifres del passat Andorra Shopping Festival s'han acollit amb especial il·lusió donat que és una campanya centrada en un sector, el comercial, que no passa pel seu millor moment.

Noemí Pedra, directora de màrqueting i comunicació d'Andorra Turisme, diu que "convidem a la gent a venir a l'Andorra Shopping Festival i els convidem a comprar i a gaudir de les experiències. No sé què passaria si només els convidessim a comprar, perquè les compres racionals les pots fer a casa teva amb l'ordinador."

En aquest sentit, els gegants de les compres en línia, com ara Amazon, són el gran competidor a nivell de consum. Per això, cada cop més, Andorra Turisme encara més les campanyes cap a l'experiència i no només a la compra.

Informa: Jordi Cama
Imatges: Karen Figueiredo

 

 

Aquest lloc web utilitza “cookies” per recollir informació estadística sobre la seva navegació i millorar la seva experiència com a usuari. Si vostè continua navegant en aquest lloc web s’entendrà que accepta l’ús de “cookies”.