Bombers agilita els processos informàtics per fer front a les 85 trucades diàries
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
Segons les darreres dades publicades, bombers va rebre prop de 85 trucades diàries entre el 118 i el 112, és a dir, unes 3 trucades i mitja cada hora.
Unes xifres que es mantenen estables cada any. És per això que els bombers han fet un canvi total del sistema informàtic amb un nou programa, Systam Emergency. Suposa un avenç tecnològic que permet agilitar els procediments i més control sobre tots els estaments.
Totes les trucades al 112 i al 118 arriben al centre de control operatiu. Des d'allà es pot geolocalitzar la trucada i obtenir les dades de la persona. Una funció que pot ser de gran utilitat, especialment per a rescats de muntanya.
El director general de l'empresa, Manel Orobitg, exposa que s'ha fet una integració de tot el sistema. "De cara a seguretat, a un rescat o salvar una vida és molt important. Forma part de la primera part del projecte per gestionar millor tot tipus d'emergències."
Una vegada localitzada la trucada i l'emergència, s'activa la intervenció amb el vehicle. Amb aquesta nova eina es compta amb un GPS que permet tenir el control complet sobre el camió. El responsable de formació externa dels bombers, Xavier Nuez, explica que poden estar "en connexió total i en tot moment amb la central de control operatiu. Tota la informació que es genera allà ens arriba aquí."
Des d'una pantalla es pot tenir el control dels vehicles en funcionament i les intervencions que estan tenint lloc al voltant del país.
Aquestes dades també serveixen per obtenir estadístiques sobre les causes i les zones de les incidències amb un mapa de calor, que permet saber quines són les zones més conflictives i ser predictius en possibles situacions d'emergència. Una eina que agilita el funcionament i permet un control sobre totes les àrees. "El director té una visió global de tot el que passa a tot Andorra. Des de les emergències fins la part interna de gestió de despesa de recursos econòmics. Tenim una visió global de tot el que està passant", afirma Nuez.
Es tracta de la fase 1 de la transformació. A l'espera del pressupost del 2025 ja es treballa en la segona, on es buscarà implementar el programa amb la telefonia IP i integrar-se amb altres departaments del Govern.
Informa: Héctor Aza
Imatges: Pau Bonastre