Camp presenta més d'un centenar d'accions per revitalitzar el turisme de compres
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
El ministre Francesc Camp ha presentat el pla estratègic de turisme de compres que ha de revolucionar el sector turístic i comercial. Es tracta d'una de les carpetes més importants que té el ministeri sobre la taula. Camp ha traslladat a tots els actors implicats en el canvi més d'un centenar d'accions que s'han de dur a terme en els propers vuit anys, amb l'objectiu d'incrementar el turisme i el comerç al Principat.
Posicionar Andorra com a destinació de compres de referència, millorar l'oferta comercial i la formació dels comerciants, incrementar les estades dels turistes i embellir l'entorn urbà. Aquests són els principals objectius del pla estratègic per transformar el sector turístic i comercial. Un projecte a vuit anys vista que tindrà un cost de més de 115 milions d'euros. La voluntat és captar més d'un milió de nous turistes en aquest període. El pla preveu, a més, la creació d'un nou organisme, el Consell Andorra Shopping.
"S'ha d'entendre com una oportunitat per millorar tots plegats", ha demanat al sector el ministre Francesc Camp, per fer "que s'hagi tocat el fons quant a excursionistes"; és a dir, que comenci a pujar el nombre de visitants que vénen a passar el dia de compres. Camp ha assegurat que encara tenim el posicionament com a destinació de compres, però que "si no fem un salt important, el podem perdre en el temps".
Per dur-lo a terme es plantegen 111 accions; 59 a escala nacional i 52 per sectors. Del total de les accions previstes, els comuns n'han de desenvolupar 48, mentre que el Govern 22 i Andorra Turisme 18. Per zones, Andorra la Vella i Escaldes-Engordany han de ser referència per al turisme internacional amb productes de gamma mitjana-alta, mentre que el Pas de la Casa ha d'esdevenir el centre de les marques 'outlet'. En altres punts del Principat, el ministre aposta per potenciar el comerç de proximitat i l'esportiu.
"Hi ha accions que es poden fer ràpidament en dos anys si es té la voluntat de fer-les", explica Camp, per exemple "millora dels aparadors, dels rètols, fer més animacions en zones concretes per als caps de setmana... Més o menys la meitat de les accions es poden fer a curt termini".
Segons el pla estratègic, Andorra ha d'apostar pel comerç electrònic i també ha de desenvolupar turisme alternatiu, com el de negocis, sobretot durant la temporada baixa. El ministre ha reclamat la implicació i la interacció dels agents públics i privats, sobretot dels comuns.
Informa: Marc Guadilla
Imatges: M.Paixà / A.Refart