La campanya Andorra Territori Ciclista tanca amb bon balanç i repetirà l'any vinent
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
A l'abril, Govern va presentar la campanya de seguretat viària adreçada al col·lectiu dels ciclistes amb el títol "Andorra, territori ciclista". Un mesos després de la seva aplicació, el ministre d´ordenament territorial fa un balanç positiu de la iniciativa i assegura una propera campanya per al 2019 amb data exacta i amb els mateixos objectius.
Una xifra registrada de 3.500 practicants de ciclisme en totes les disciplines i esdeveniments com la Vuelta, el Tour o la Purito van convèncer el Govern d'iniciar una campanya amb l’objectiu de conscienciar dels perills de la carretera i fomentar la convivència i el respecte entre els conductors i els ciclistes.
Aquesta iniciativa, segons el ministre d'ordenament territorial, Jordi Torres, ha tingut efectes positius. S'ha mostrat satisfet dels resultats i defensa la necessitat de continuar incidint "en aquest respecte mutu". En aquest sentoit ha anunciat una nova campanya a l'hivern destinada a la seguretat i els equipaments.
La campanya pretenia arribar al màxim de persones possibles. Es van llançar 100 missatges a través de panells, un vídeo oficial de la campanya que es va reproduir 74.000 vegades i 150 missatges a través de les xarxes socials amb 2.300.000 visualitzacions.
Torres ha afirmat que quant a infraestructues també s´ha treballat per tal d'habilitar carrils bici i reforçar la senyalització, i assegura tenir partida pressupostària per a l´any que ve per seguir en aquest tipus d´inversions.
Així mateix, ha assegurat una campanya nova per a la temporada de l'any que ve que tindrà data d´inici el 28 d'abril amb una durada de 6 mesos amb els mateixos objectius.
Informa: Silvia Callís
Imatge: Anna Romagosa