Campanya per a un consum més sostenible abans de l'entrada en vigor de la llei d'economia circular
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
El Govern espera que la llei d'economia circular estigui aprovada a l'estiu. Per això, ha començat una campanya de sensibilització centrada en hàbits de consum més sostenibles, i que a partir de juliol també parlarà dels ajuts als quals podran optar les empreses per desenvolupar les accions que estableixi la llei. Han reservat 150.000 euros en aquest sentit.
La ciutadania està cada vegada més conscienciada sobre el medi ambient. Ho hem vist en la reducció del consum de plàstic o de les bosses d'un sol ús, però encara queda molt camí en matèria de sostenibilitat.
Per això, el ministeri de Medi Ambient ha iniciat una campanya de sensibilització sobre els objectius de la nova llei d'economia circular que és previst aprovar a l'estiu.
"Tenim un ciutadà segurament sensibilitzat i el que hem de fer és informar-lo d'accions concretes que pot fer i acompanyar-lo en aquest canvi de model perquè ell mateix no és conscient del ventall d'accions que pot fer."
Sílvia Calvó, ministra de Medi Ambient, Agricultura i Sostenibilitat
La prohibició dels plàstics d'un sol ús i la reducció del malbaratament alimentari són claus en la llei d'economia circular.
"Evitar el malbaratament alimentari, tendir cap a un consum responsable, introduir el concepte de reparar abans de llençar, estalviar l'aigua i reduir el consum de plàstic d'un sol ús. El concepte és pensar circular. Produir, usar i llençar ja no s'hi val."
Sílvia Ferrer, directora del departament de Medi Ambient i Sostenibilitat
La voluntat és eliminar l'economia lineal. Per al sector empresarial s'ha previst un programa d'ajuts equivalent a 150.000 euros. L'objectiu és donar suport a iniciatives dirigides a l'economia circular. Encara falta enllestir el reglament que definirà els criteris per accedir-hi. És previst informar-ne a l'estiu.
La campanya de comunicació sobre la llei d'economia circular costarà entre 30.000 i 40.000 euros
Informa: Judith Sáez
Imatges: Pere Besolí