Carril bici de la duana a Sant Julià i estudi de risc al túnel de la Tàpia
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
És previst completar el carril bici que hi ha entre la frontera del riu Runer i Sant Julià de Lòria. N'informa el Govern, que plantejarà al comitè de túnels la possibilitat de deixar passar als ciclistes per al túnel de la Tàpia. Dues peticions de la federació de ciclisme per rebaixar la perillositat d'aquests trams.
El carril bici des de la duana fins a Sant Julià es completarà a la primavera. Així ho asseguren des del Govern després que la Federació de Ciclisme afirmés que la via actual és perillosa.
Amb la pressa per acabar l'obra i l'allau de visitants, es va prioritzar el màxim possible de plataforma de calçada, però a la primavera és previst completar el carril bici en la zona de la rotonda propera al centre comercial Epizen.
El director de Mobilitat, Jaume Bonell, ha explicat que es recuperarà tal com estava abans. "Potser no ben bé des de la sortida de la rotonda perquè és estret, però quan es recupera l'amplada de la calçada és perfectament plantejable com estava abans".
També per rebaixar la perillositat del tram els ciclistes demanen passar pel túnel de la Tàpia en direcció Espanya. Posen d'exemple el de les Dos Valires. "Hi ha la rotonda d'Aixovall, la de les Arades i la de la plaça Laurèdia que són perilloses."
Tot i això, des de Mobilitat recorden que hi ha recorreguts no tan freqüentats, més segurs i més aconsellables. "Hi ha itineraris en aquesta zona que són molt segurs; accedir a través de la CG-6, fer la volta a l'hotel que hi ha en direcció a Os de Civís i sortir per un petit pont que desemboca dins la zona urbana."
El Govern informa que el comitè de túnels avaluarà el risc en els propers mesos i prendrà una decisió.
Informa: Sergi Cano - Judith Sáez
Imatges: Andreij Cristancho