Un casc de ciclista amb airbag guanya l'Startup Challenge de Sports Summit 2022
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
El sector del turisme esportiu deixa més de quinze milions l'any. I és que Andorra consolida la seva aposta per l'esport i continua treballant per donar sortida a projectes que hi estan relacionats. Aquest dilluns, a l'Auditori Nacional, s'ha entregat la segona edició dels premis Startup Challenges. El projecte guanyador ha estat un casc de bicicleta amb airbag que es vol començar a comercialitzar l'any vinent.
Persones que venen a la muntanya a l'estiu i a l'hivern, a participar en curses, a veure'n o a preparar algun repte. El turisme d'esport suposa un 7,7% del PIB i deixa més de vuit milions de visitants a l'any. Darrerament, ha crescut un 16%. El major repte ara per ara passa per posar en funcionament el CRAMEA, el Centre d'Alt Rendiment. Així ho ha confirmat el ministre d'Economia, Jordi Gallardo. "Pot ser una infraestructura que complementa molt bé la necessitat que hi havia per a esportistes d'alt rendiment i continuar millorant en les competicions internacionals."
Aquest dilluns al matí s'ha celebrat la segona edició de la cimera d'innovació en l'esport per als esports de muntanya i ciclisme, on s'han posat en relleu la bona marxa dels diferents recursos com el clúster d'esports, la casa de la muntanya i el país com a bressol i laboratori de projectes que després es poden internacionalitzar, com el projecte guanyador de la segona edició del certamen Sports Startup Challenge. Es tracta d'Evix, un sistema d'airbag integrat en un casc que es començarà a comercialitzar per a ciclistes i que es vol aplicar en altres camps com l'esquí.
El guanyador de l'Startup Challenge, Marc Millet, ens n'explica el funcionament. "Funciona mitjançant 'machine learning', que és intel·ligència artificial. Estem permanentment analitzant els moviments del ciclista i mitjançant uns sensors detectem quan hi ha un accident i som suficientment ràpids per evitar la lesió. Tens protecció al casc i al coll. Estem arribant ja a acords amb les marques per comercialitzar-lo l'any vinent."
A partir d'ara, el Marc Millet podrà desenvolupar el seu projecte amb el suport de GSI de Microsoft i Andorra Recerca i Innovació per desenvolupar una prova pilot a Andorra. El director general del GSIC, Iris Córdoba, esmenta que el que necessiten les startups és "la possibilitat de fer-se visible i estar en contacte amb potencials clients i internacionalitzar-se."
L'Auditori Nacional també ha acollit diverses reunions i sessions de treball per als qui han participat en l'esdeveniment.
Informa: Rosa Alberch
Imatges: Sergi Linares