La CASS, l'administració i la justícia, principals motius de queixa al raonador
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
El 2014 la institució del raonador del ciutadà va incrementar l'obertura d'expedients en prop del 12%. La majoria estaven dirigits a l'administració general, a la CASS o per denunciar la lentitud de la justícia. Ho ha explicat el raonador del ciutadà al programa "Ara i aquí", de Ràdio Nacional. Josep Rodríguez assegura que molts dels temes relacionats amb la CASS es podrien evitar si es creés una comissió mixta de metges interns i externs per avaluar segons quins casos.
11,6%, aquest és el percentatge d'augment d'expedients que ha obert la institució del raonador del ciutadà el 2014. I així consta en l'informe anual. Els casos són diversos, però segons asegura Josep Rodríguez, estan majoritàriament dirigits a la l'administració general, a la CASS i a la justícia. Les qüestions socials representen un gran nombre de les visites que rep Josep Rodríguez. Unes qüestions molt protocolaritzades, que creu que en casos extrems s'haurien de poder interpretar. Josep Rodríguez també ha explicat que la CASS és motiu de moltes consultes i segueix insistint en la necessitat de crear una comissió mixta que, amb representació de metges de la parapública i metges externs, valori els casos més complicats. L'opció de la Batllia no és la més utilitzada. La lentitud en les decisions judicials i en l'execució de les sentències a més del cost econòmic que representa, fa que molts desisteixin tot i tenir la raó. Aquesta és una altra de els queixes més habituals que arriba a la institució. Rodríguez espera que amb la creació de la figura del saig aquestes queixes disminuiran.Informa: Anna Pifarré Imatge: Xavi Fajardo